نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمدهوشی, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, فائقهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:16:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:16:19Z
dc.date.available1399-07-09T05:16:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:16:19Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-03-16en_US
dc.date.submitted1393-12-25fa_IR
dc.identifier.citationمدهوشی, مهرداد, رضایی, فائقه. (1393). بررسی بقای شرکت‌های تازه‌وارد صنایع برق‌و‌الکترونیک استان مازندران بر اساس ویژگی شرکتی و صنعت. پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 6(12), 6-6.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6237
dc.identifier.issn2476-5287
dc.identifier.urihttp://jem.journals.umz.ac.ir/article_950.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278555
dc.description.abstractایجاد شرکت‌های تازه‌وارد، نقش کلیدی در تکامل و شکل‌دهی یک صنعت دارند و تأثیر مهمی بر بهره‌وری، نوآوری و تجدید صنایع خواهند گذاشت، لذا توجه و بررسی بقای شرکت‌های تازه‌وارد از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. با توجه به نقش کلیدی اندازه شرکت، نرخ ورود به صنعت و نرخ رشد صنعت در عملکرد پس از تأسیس شرکت‌ها و پویایی صنعت، و نیز اهمیت صنایع برق‌و‌الکترونیک در توسعه‌ی اقتصادی کشور، هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر این متغیرها بر بقای شرکت‌های تازه‌وارد صنایع برق‌و‌الکترونیک استان مازندران طی سال‌های 1360- 1390 می‌باشد. جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات از  طریق پایگاه داده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران صورت‌ گرفته‌است. برنامه نرم‌افزاری winTDA[1] نیز جهت پردازش داده‌ها مورد استفاده قرار ‌گرفت. فرضیه‌ها به‌وسیله‌ی مدل نیمه‌پارامتریک رگرسیون Cox<em> </em>مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج حاصل از مدل کوکس، رابطه مثبت اندازه شرکت و نرخ ‌ورود‌ به‌صنعت با بقا را مورد تایید قرار داد. اما رابطه معنی‌داری بین متغیر نرخ ‌رشد ‌صنعت و بقا بدست نیامد. به‌منظور بررسی بیشتر رابطه بین نرخ ورود به صنعت و بقای شرکت، از مدل ناپارامتریک برآوردکننده حد محصول(کاپلان‌ـ‌مایر) و رویکرد جدول عمر استفاده شد که نتایج حاصل از آن نیز رابطه مثبت بین نرخ ورود به صنعت و بقا را تایید کرد. <br /><br clear="all" /> <br /> <br />[1] Transition Data Analysisfa_IR
dc.format.extent254
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت اجراییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Executive Managementen_US
dc.subjectشرکت‌های تازه‌واردfa_IR
dc.subjectاندازه شرکتfa_IR
dc.subjectنرخ ورود به صنعتfa_IR
dc.subjectنرخ رشد صنعتfa_IR
dc.subjectتحلیل بقاfa_IR
dc.titleبررسی بقای شرکت‌های تازه‌وارد صنایع برق‌و‌الکترونیک استان مازندران بر اساس ویژگی شرکتی و صنعتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت صنعتی دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی. دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue12
dc.citation.spage6
dc.citation.epage6
nlai.contributor.orcid0000-0001-5522-6953


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد