• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 6, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهشنامه مدیریت اجرایی
    • دوره 6, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی بقای شرکت‌های تازه‌وارد صنایع برق‌و‌الکترونیک استان مازندران بر اساس ویژگی شرکتی و صنعت

    (ندگان)پدیدآور
    مدهوشی, مهردادرضایی, فائقه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    254.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ایجاد شرکت‌های تازه‌وارد، نقش کلیدی در تکامل و شکل‌دهی یک صنعت دارند و تأثیر مهمی بر بهره‌وری، نوآوری و تجدید صنایع خواهند گذاشت، لذا توجه و بررسی بقای شرکت‌های تازه‌وارد از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. با توجه به نقش کلیدی اندازه شرکت، نرخ ورود به صنعت و نرخ رشد صنعت در عملکرد پس از تأسیس شرکت‌ها و پویایی صنعت، و نیز اهمیت صنایع برق‌و‌الکترونیک در توسعه‌ی اقتصادی کشور، هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر این متغیرها بر بقای شرکت‌های تازه‌وارد صنایع برق‌و‌الکترونیک استان مازندران طی سال‌های 1360- 1390 می‌باشد. جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات از  طریق پایگاه داده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران صورت‌ گرفته‌است. برنامه نرم‌افزاری winTDA[1] نیز جهت پردازش داده‌ها مورد استفاده قرار ‌گرفت. فرضیه‌ها به‌وسیله‌ی مدل نیمه‌پارامتریک رگرسیون Cox مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج حاصل از مدل کوکس، رابطه مثبت اندازه شرکت و نرخ ‌ورود‌ به‌صنعت با بقا را مورد تایید قرار داد. اما رابطه معنی‌داری بین متغیر نرخ ‌رشد ‌صنعت و بقا بدست نیامد. به‌منظور بررسی بیشتر رابطه بین نرخ ورود به صنعت و بقای شرکت، از مدل ناپارامتریک برآوردکننده حد محصول(کاپلان‌ـ‌مایر) و رویکرد جدول عمر استفاده شد که نتایج حاصل از آن نیز رابطه مثبت بین نرخ ورود به صنعت و بقا را تایید کرد. [1] Transition Data Analysis
    کلید واژگان
    شرکت‌های تازه‌وارد
    اندازه شرکت
    نرخ ورود به صنعت
    نرخ رشد صنعت
    تحلیل بقا

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2015-02-20
    1393-12-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    استاد گروه مدیریت صنعتی دانشگاه مازندران
    کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی. دانشگاه مازندران

    شاپا
    2008-6237
    2476-5287
    URI
    http://jem.journals.umz.ac.ir/article_950.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278555

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب