پیشبینی تعللورزی تحصیلی بر اساس ابعاد کمالگرایی
(ندگان)پدیدآور
هاشمی, سعدالهشاهرخی, مسلمخانزاده, مصطفیاحمدی, زینبگروسی, اکرمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این پژوهش پیشبینی تعللورزی تحصیلی بر اساس مؤلفههای کمالگرایی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بود. طرح پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سال تحصیلی 1395-1394 بود که تعداد 250 نفر از آن ها (115 زن و 135 مرد) به روش تصادفی طبقهای بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند و با تکمیل پرسشنامه تعللورزی تحصیلی سولومون و راث بلوم (1984) و پرسشنامه ابعاد کمالگرایی هویت و فلت (1991) در این پژوهش شرکت کردند. برای تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی، رگرسیون همزمان، رگرسیون گامبهگام، و t دو گروهی استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان داد که کمالگرایی خودمدار بهطور مثبت و معناداری تعللورزی تحصیلی و کمالگرایی دیگرمدار بهطور منفی و معناداری تعللورزی تحصیلی را پیشبینی میکند. در نهایت این نتیجه گرفته شد که با افزایش میزان کمالگرایی در دانشجویان میزان تعلل ورزی در آنها نیز افزایش مییابد.
کلید واژگان
کمالگراییتعللورزی تحصیلی
دانشجویان
شماره نشریه
46تاریخ نشر
2018-01-211396-11-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
گروه آموزشی روانشناسی تربیتی. دانشگاه علامه طباطبائیکارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه شهیدرجایی تهران
0
بانک گردشگری
کارشناس ارشد روانشناسی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی
شاپا
2538-31832538-3191




