| dc.contributor.author | حسنوند, باقر | fa_IR | 
| dc.contributor.author | صفری, سجاد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | فیاض, ایراندخت | fa_IR | 
| dc.contributor.author | بازرگان, سیمین | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:14:49Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:14:49Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T05:14:49Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T05:14:49Z |  | 
| dc.date.issued | 2015-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-07-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2016-02-02 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-11-13 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | حسنوند, باقر, صفری, سجاد, فیاض, ایراندخت, بازرگان, سیمین. (1394). تأثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر مبنای برنامه ریزی چند بعدی بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 11(37), 119-138. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2538-3183 |  | 
| dc.identifier.issn | 2538-3191 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jep.atu.ac.ir/article_3667.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278061 |  | 
| dc.description.abstract | اهمیت آموزش و پرورش پیش از دبستان در دوران کودکی در کیفیت بخشی به زندگی کودکان و تاثیر آن بر سال های تحصیل و پس از آن واضح و مبرهن بوده و در پژوهش های بسیاری نیز به اثبات رسیده است . آنچه ضروری است ک بیشتر به آن پرداخته شود، کیفیت این آموزش ها است. آموزش های متداول برای دوره (آمادگی/پیش از دبستان) در جامعه امروزمان، کمتر از برنامه، رویکرد و روشی خاص برآمده اند و در مواردی معدود هم اگر روشی را پی گرفته اند، کامل اجرا نشده و بیشتر دربرگیرنده فعالیت های پراکنده ای، تابع سلیقه، شرایط بوده و در یک جمع بندی، به طور غالب، موضوع/محتوی/بزرگسال محور هستند. این مقاله برگرفته از تجربه نگارنده در برخورداری از آموزش های برنامه ریزی چندبعدی در دوره کارشناسی، شرکت درکارگاههای این برنامه ریزی ، مطالعه پژ وهش های انجام شده در بررسی برنامه ریزی چندبعدی از جنیه های مختلف و انجام پژوهش بررسی تأثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر مبنای برنامه ریزی چند بعدی بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان (یکی از کلیدی ترین مهارت ها در عصر اطلاعات و ارتباطات) پیشدبستانی است. ابزار پژوهش، آزمون مهارتهای اجتماعی گرشام و الیوت (1990)، هنجاریابی شده توسط بهشته ابدی (1387) و روش آن نیمه آزمایشی بود. نتایج نشانگر تفاوت معنادار بین نمرات گروه آزمایش و کنترل در هر سه مولفهی مهارتهای اجتماعی و نشانگری از تأثیر مثبت آموزش و پرورش پیش دبستانی بر مبنای برنامه ریزی چند بعدی بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان در مقایسه با سایر روش های متداول است | fa_IR | 
| dc.format.extent | 547 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR | 
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روان شناسی تربیتی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Educational Psychology | en_US | 
| dc.subject | کیفیت آموزش | fa_IR | 
| dc.subject | مهارتهای اجتماعی | fa_IR | 
| dc.subject | برنامه ریزی چند بعدی | fa_IR | 
| dc.subject | یادگیری | fa_IR | 
| dc.title | تأثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر مبنای برنامه ریزی چند بعدی بر رشد مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجو | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارمند | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 11 |  | 
| dc.citation.issue | 37 |  | 
| dc.citation.spage | 119 |  | 
| dc.citation.epage | 138 |  |