نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسنوند, باقرfa_IR
dc.contributor.authorصفری, سجادfa_IR
dc.contributor.authorفیاض, ایراندختfa_IR
dc.contributor.authorبازرگان, سیمینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:14:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:14:49Z
dc.date.available1399-07-09T05:14:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:14:49Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-02en_US
dc.date.submitted1394-11-13fa_IR
dc.identifier.citationحسنوند, باقر, صفری, سجاد, فیاض, ایراندخت, بازرگان, سیمین. (1394). تأثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر مبنای برنامه ریزی چند بعدی بر رشد مهارت‌های اجتماعی کودکان پیش دبستانی. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 11(37), 119-138.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_3667.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278061
dc.description.abstractاهمیت آموزش و پرورش پیش از دبستان در دوران کودکی در کیفیت بخشی به زندگی کودکان و تاثیر آن بر سال های تحصیل و پس از آن واضح و مبرهن بوده و در پژوهش های بسیاری نیز به اثبات رسیده است . آنچه ضروری است ک بیشتر به آن پرداخته شود، کیفیت این آموزش ها است. آموزش های متداول برای دوره (آمادگی/پیش از دبستان) در جامعه امروزمان، کمتر از برنامه، رویکرد و روشی خاص برآمده اند و در مواردی معدود هم اگر روشی را پی گرفته اند، کامل اجرا نشده و بیشتر دربرگیرنده فعالیت های پراکنده ای، تابع سلیقه، شرایط بوده و در یک جمع بندی، به طور غالب، موضوع/محتوی/بزرگسال محور هستند. این مقاله برگرفته از تجربه نگارنده در برخورداری از آموزش های برنامه ریزی چندبعدی در دوره کارشناسی، شرکت درکارگاههای این برنامه ریزی ، مطالعه پژ وهش های انجام شده در بررسی برنامه ریزی چندبعدی از جنیه های مختلف و انجام پژوهش بررسی تأثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر مبنای برنامه ریزی چند بعدی بر رشد مهارت‌های اجتماعی کودکان (یکی از کلیدی ترین مهارت ها در عصر اطلاعات و ارتباطات) پیش‌دبستانی است. ابزار پژوهش، آزمون مهارت‌های اجتماعی گرشام و الیوت (1990)، هنجاریابی شده توسط بهشته ابدی (1387) و روش آن نیمه آزمایشی بود. نتایج نشانگر تفاوت معنادار بین نمرات گروه آزمایش و کنترل در هر سه مولفه‌ی مهارت‌های اجتماعی و نشانگری از تأثیر مثبت آموزش و پرورش پیش دبستانی بر مبنای برنامه ریزی چند بعدی بر رشد مهارت‌های اجتماعی کودکان در مقایسه با سایر روش های متداول استfa_IR
dc.format.extent547
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.subjectکیفیت آموزشfa_IR
dc.subjectمهارت‌های اجتماعیfa_IR
dc.subjectبرنامه ریزی چند بعدیfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش و پرورش پیش دبستانی بر مبنای برنامه ریزی چند بعدی بر رشد مهارت‌های اجتماعی کودکان پیش دبستانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوfa_IR
dc.contributor.departmentکارمندfa_IR
dc.contributor.departmentاستادfa_IR
dc.contributor.departmentاستادfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue37
dc.citation.spage119
dc.citation.epage138


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد