مرور دوره 11, شماره 37 بر اساس تاریخ انتشار

  • اثربخشی آموزش موسیقی در توانایی‌هوشی کودکان پیش‌دبستان 

    قاسم تبار, سید نبی الله؛ حسینی, محبوبه؛ حاجی تبار فیروزجایی, محسن؛ گودرزی, نفیسه (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)
    پژوهش حاضر با شناخت تأثیر آموزش موسیقی به روش اٌرف بر توانایی‌هوشی کودکان پیش‌دبستان انجام شد. با استفاده از روش نمونه‌برداری در دسترس، 30 کودک 5 ساله (16 پسر، 14 دختر) انتخاب شدند و در دو گروه مداخله و گواه مورد بررسی ...

  • عوامل مرتبط با تعلل ورزی تحصیلی 

    یعقوبی, ابوالقاسم؛ قلائی, بهروز (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)
    هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش کمال گرایی، خودتنظیمی تحصیلی، و خودکارآمدی تحصیلی درپیش بینی تعلل ورزی کلی و تعلل ورزی تحصیلی بود. به این منظورجامعه آماری از میان دانشجویان روزانه دانشگاههای دولتی استان مرکزی با استفاده از روش ...

  • رابطه ی شیوه‌های فرزندپروری و تاب‌آوری با شادکامی دانش‌آموزان 

    جعفرزاده, ناصر (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)
    چکیدهزمینه: شیوه فرزندپروری، ‌عاملی تعیین‌کننده و اثرگذار است که نقش مهمی را در آسیب‌شناسی روانی و رشد کودکان ایفا می‌کند و کیفیت رابطه والد-کودک اثر معناداری روی عزت‌نفس، شادکامی و بهزیستی افراد دارد. هدف: هدف ...

  • نقش اخلاق تحصیلی در رابطه عدالت و بی‌عدالتی آموزشی با فریب‌کاری تحصیلی: مدل معادله ساختاری 

    گل پرور, محسن (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)
    این پژوهش با هدف بررسی نقش اخلاق تحصیلی در رابطه عدالت و بی‌عدالتی آموزشی با فریبکاری تحصیلی به مرحله اجرا درآمد. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تشکیل دادند. از میان آنها 357 نفر به ...

  • اثربخشی آموزش راهبردهای درمان پردازشی-تجربه ای(هیجان مدار) بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر دبیرستان های شهرتهران 

    اکبری, حبیب اله (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)
    پژوهش حاضر به بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای درمان پردازشی-تجربه ای/ هیجان مدار (PE-EFT) بر کاهش اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پرداخته است.درمان هیجان مدار یک درمان التقاطی است که از تلفیق درمان های فردمدار، گشتالت و درمان ...

  • تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر خودکارامدی تحصیلی دانش آموزان 

    بندک, موسی؛ ملکی, حسن؛ عباسپور, عباس؛ ابراهیمی قوام, صغری (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)
    چکیده:هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر خودکارآمدی تحصیلی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی شهر بلبان آباد در سالتحصیلی 1392-1391می باشد. برای انتخاب نمونه از ...

  • اثربخشی آموزش شناختی ارتقاء امید در کاهش میزان قربانی شدن ناشی از قلدری دانش آموزان 

    حسینی, سید عدنان؛ بدری, رحیم؛ سلیمی, حسین؛ کلیایی, لیلا (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2015-09-23)
    هدف‏ پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش شناختی ارتقاء امید‌ برکاهش میزان قربانی شدن دانش آموزان دختر قربانی قلدری مدارس دوره دوم متوسطه شهر سنندج بود که در سالتحصیلی 93-92مشغول به‏تحصیل بودند. تحقیق حاضر از نوع نیمه‏ آزمایشی ...