دوره 36, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
فلسفه رقص آنتروپیک نظم و بی نظمی در تولید معنا (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-09-23)غالبا هنگام مطالعه مسائل مربوط به کنترل سیستم های پیچیده اختلالات این نوع سیستم ها از بابت درجه نظم و سازمانشان مورد توجه قرار می گیرد . خاصیت اساسی هر سیستم سازمند را در آن میدانند که کمابیش منظم باشد . اطلاعات نیز در سیر ...
 
- 
مکتب تربیتی حافظ (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-09-23)در این مقاله به آموزه های حافظ همچون یک مکتب تربیتی نگاه شده و مبانی فلسفی ، دینی ، تربیتی و علمی آن مورد بررسی قرار گرفته است . در مقاله با استناد به اشعار حافظ تاکید شده است که حافظ پرورش را مقدم بر آموزش می داند و به ...
 
- 
آیا تزکیه مقدم بر تعلیم است ؟ (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-09-23)تزکیه یکی از مفاهیمی است که در ادبیات تربیتی ما بسیار به کار می رود . اغلب این مفهوم با جمله مشهور " تزکیه مقدم بر تعلیم است " همراه می شود . در این مقاله این جمله مشهور به چالش گرفته می شود و با بررسی آیات و تفاسیر مربوط ...
 
- 
دانش در در مبنای کاربرد پذیری: نگاهی انتقادی از منظر تعلیم و تربیت (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-09-23)با اتخاذ رویکرد مدرن که نشانگر حرکت به سوی عقلانیت است و به منظور حفظ و تثبیت تفوق انسان بر طبیعت ، دانش مدرن با ویژگی هایی همچون ، عقلانیت ، عینیت ، واقع گرایی ، آزمون پذیری و اخیرا کار پردازی صورت تحقق می پذیرد . دانش ...
 
- 
ملاحظاتی در باب فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه ارسطو با تاکید بر اهمیت آموزش احساس و کاربرد آن در نظام آموزشی ایران (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-09-23)در این مقاله سعی شده است که دیدگاه های فلسفی ارسطو بررسی و از دلالت های آن راهکارهایی درمورد آموزش و پرورش اخذ شود . در عصر حاضر به علت پدید آمدن مشکلات عمیق در مسائل احساسی و رفتاری در پرورش نسل جوان ، در فلسفه تعلیم و ...
 
- 
" انسان قرآن " از دیدگاه فردی اجتماعی (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-09-23)از دید " قرآن" انسان جانشین خدا بر روی زمین است . او تنها موجودی است که ویژگی های خدا ، همچون " آفرینندگی" و " خلاقیت" را داراست . تمام تلاشهای بعمل آمده در مطالعات روانشناسان رفتاری نگر نتوانسته جایگاه ویژه " انسان " را ...
 
- 
بحران هویت فرهنگی در ایران و پیامدهای آن (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2006-09-23)در مرحله اول بحران هویت را باید به مثابه رویکردی آسیب شناسانه به مبحث هویت ملاحضه کرد و چنانچه مولفه های آسیب زا در پدیده هویت مورد شناسایی قرار گیرد ، خود زمینه ای برای آسیب زدایی تلقی خواهد شد . در زمینه سوابق تاریخی ...
 



