دوره 32, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • بهداشت روانی در قرن بیست و یکم و چالش های پیش رو 

    احسان, دکتر هادی بهرامی (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2002-06-22)
    در دهه های گذشته تغییرات عظیمی جهان صنعتی را در بر گرفته و به ویژه جوانان تجربه های بسیار متفاوتی را در زندگی خود داشته اند این تغییرات بسیار حدی اثرات عمیقی را بر روابط انسانی در سطوح مختلف خانوادگی و روابط با دوستان ایجاد ...

  • انطباق وهنجاریابی آزمون توانایی های روانی - زبانی ایلیونی (ITPA) برای استفاده در ایران 

    رضویه, دکتر اصغر؛ البرزی, دکتر شهلا؛ بشاش, دکتر لعیا (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2002-06-22)
    هدف پژوهش حاضر انطباق و هنجاریابی آزمون توانایی های روانی - زبانی ایلینوی (آی تی پی ای) برای استفاده در ایران است در این آزمون از ده زیر آزمون اصلی و دو زیر آزمون مکمل برای تشخیص اختلالات یادگیری در میان کودکان استفاده ...

  • بررسی مهارت اجتماعی در گروهی از دانش آموزان نابینا از نظر معلمان 

    شهیم, سیما (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2002-06-22)
    هدف این پژوهش بررسی رفتارهای اجتماعی و مشکلات رفتاری دانش آموزان نابینای دوره ابتدایی با استفاده از فرم معلمان مقیاس روش درجه بندی مهارت اجتماعی (SSRS) طراحی شده توسط گرشام و الیوت (1990) برای سه مقطع پیش دبستان دبستان و ...

  • هنجاریابی آزمون خلاقیت صداها و تصویرهای ذهنی در شیراز 

    سجادی, دکتر سید حسین (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2002-06-22)
    آزمون خلاقیت صداها و تصویر های ذهنی یکی از دو مولفه تفکر خلاق با صداها و واژه ها‌ ساخته تورنس و همکاران برای استفاده در ایران هنجاریابی شد تعداد 2345 دانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان شهر شیراز در این هنجاریابی شرکت ...

  • مطالعه میزان همبستگی موضوعی پایان نامه ها و مقالات فارسی در رشته کتابداری و اطلاع رسانی ایران 

    حری, دکتر عباس (دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, 2002-06-22)
    دو نوع تولید علمی رشته کتابداری و اطلاع رسانی با هدف تعیین میزان نزدیکی یا دوری موضوعی آنها در سیزده مقوله جایدهی گردید و با استفاده از دو روش کتابسنجی و تحلیل محتوا ابتدا گرایش های درونی هر یک از دو نوع تولید جداگانه بررسی ...