نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزمانی, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorپوراتشی, مهتابfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:12:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:12:29Z
dc.date.available1399-07-09T05:12:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:12:29Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-02en_US
dc.date.submitted1397-12-11fa_IR
dc.identifier.citationزمانی, اصغر, پوراتشی, مهتاب. (1398). بررسی انگیزه پیشرفت دانشجویان بر اساس عوامل تبیین‌کننده کیفیت آموزش عالی. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 16(33), 75-96. doi: 10.22111/jeps.2019.4471fa_IR
dc.identifier.issn2228-6683
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2019.4471
dc.identifier.urihttps://jeps.usb.ac.ir/article_4471.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277231
dc.description.abstractاین تحقیق با هدف بررسی انگیزه پیشرفت دانشجویان بر اساس عوامل تبیین‌کننده کیفیت آموزش عالی به انجام رسیده است. پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود و برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌ کارشناسی دانشکده‌های کشاورزی دانشگاه‌های تهران، بوعلی‌سینا همدان، ایلام، شهید باهنر کرمان و شیراز تشکیل دادند که تعداد ایشان 6958 نفر بود. براساس فرمول کوکران، تعداد نمونه مناسب، 273 نفر به دست آمد. نمونه­گیری با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای با انتساب متناسب صورت گرفت. برای بررسی انگیزه پیشرفت از مقیاس استراتژی‌های انگیزشی پینتریچ و همکاران و برای بررسی عوامل تبیین‌کننده کیفیت از ابزار محقق ساخته استفاده شد. ابزار تحقیق از لحاظ روایی براساس نظر تعدادی از اساتید صاحبنظر در این زمینه تایید شد و برای تعیین پایایی پرسشنامه نیز پس از مطالعه راهنما، آلفای کرونباخ محاسبه شده (برای مقیاس انگیزه پیشرفت برابر 86/0 و برای مقیاس عوامل تبیین کننده کیفیت برابر 91/0) مبین اعتبار مناسب برای گردآوری داده‌ها بود. یافته‌های تحقیق حاکی از رابطه مثبت و معنی­دار بین ابعاد تبیین­کننده کیفیت (شامل: کیفیت فرایند، کیفیت تعاملات، کیفیت محیط آموزش، کیفیت هدف، و کیفیت زیرساخت‌ها) با انگیزه پیشرفت بود. افزون بر این، نتایج تحلیل تشخیصی نشان داد که در کل جامعه مورد بررسی، 51 درصد از واریانس نمره تشخیصی توسط مدل 3 متغیری شامل میزان رضایت نسبت به کیفیت فرایند، میزان رضایت نسبت به کیفیت محیط آموزش، و میزان رضایت نسبت به کیفیت تعاملات قابل تبیین بوده است. در نتیجه، لازم است تا به این موارد بطور ویژه توجه شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Sistan and Baluchestanen_US
dc.relation.ispartofمجله مطالعات روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychology Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2019.4471
dc.subjectانگیزه پیشرفتfa_IR
dc.subjectکیفیت آموزشfa_IR
dc.subjectآموزش عالی کشاورزیfa_IR
dc.subjectتحلیل تشخیصیfa_IR
dc.titleبررسی انگیزه پیشرفت دانشجویان بر اساس عوامل تبیین‌کننده کیفیت آموزش عالیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علم موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالیfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue33
dc.citation.spage75
dc.citation.epage96


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد