نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرد, بهمنfa_IR
dc.contributor.authorباباخانی, آرزوfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:12:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:12:14Z
dc.date.available1399-07-09T05:12:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:12:14Z
dc.date.issued2016-09-22en_US
dc.date.issued1395-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-01-15en_US
dc.date.submitted1395-10-26fa_IR
dc.identifier.citationکرد, بهمن, باباخانی, آرزو. (1395). نقش خوددلسوزی و ذهن‌آگاهی در پیش‌بینی استرس تحصیلی دانش‌آموزان دختر. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 13(24), 109-126. doi: 10.22111/jeps.2016.2951fa_IR
dc.identifier.issn2228-6683
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2016.2951
dc.identifier.urihttps://jeps.usb.ac.ir/article_2951.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277149
dc.description.abstract<strong>چکیده</strong> <br /><strong>هدف پژوهش حاضر، بررسی </strong><strong>رابطة بین </strong><strong>خوددلسوزی و ذهن‌آگاهی با استرس تحصیلی در دانش‌آموزان دختر بود. روش پژوهش این مطالعه همبستگی است. جامعة آماری شامل </strong><strong>دانش‌آموزان دختر دورة دوم متوسطه </strong><strong>است که مشتمل بر 2900 نفر دانش‌آموز بود. </strong><strong>روش نمونه‌گیری مطالعة حاضر، نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای و دربرگیرندة </strong><strong>341 نفر از دانش‌آموزان دختر بود. ابزارهای گردآوری داده‌ها شامل پرسش‌نامة </strong><strong>مقیاس خوددلسوزی نف، </strong><strong>ذهن‌آگاهی </strong><strong>بائر و پرسش‌نامة استرس تحصیلی</strong><strong>زاژاکووا </strong><strong>است. یافته‌ها نشان داد که بین </strong><strong>ذهن‌آگاهی با استرس تحصیلی </strong><strong>در سطح (01/0</strong><strong>P<</strong><strong>) و بین </strong><strong>خوددلسوزی با استرس تحصیلی </strong><strong>در سطح (01/0</strong><strong>P<</strong><strong>)، رابطة معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که 32 درصد از واریانس </strong><strong>استرس تحصیلی </strong><strong>توسط </strong><strong>ذهن‌آگاهی و خوددلسوزی </strong><strong>قابل پیش‌بینی است؛ در نتیجه، ذهن‌آگاهی و خوددلسوزی به‌عنوان سازه‌های مثبت، نقش بسزایی در کاهش استرس تحصیلی دانش‌آموزان دختر دارد.</strong>fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Sistan and Baluchestanen_US
dc.relation.ispartofمجله مطالعات روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychology Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22111/jeps.2016.2951
dc.subjectذهن‌آگاهیfa_IR
dc.subjectخوددلسوزیfa_IR
dc.subjectاسترس تحصیلیfa_IR
dc.titleنقش خوددلسوزی و ذهن‌آگاهی در پیش‌بینی استرس تحصیلی دانش‌آموزان دخترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهابادfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روان شناسی عمومیfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue24
dc.citation.spage109
dc.citation.epage126


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد