| dc.contributor.author | کرد, بهمن | fa_IR |
| dc.contributor.author | باباخانی, آرزو | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:12:14Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:12:14Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:12:14Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:12:14Z | |
| dc.date.issued | 2016-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-01-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-10-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | کرد, بهمن, باباخانی, آرزو. (1395). نقش خوددلسوزی و ذهنآگاهی در پیشبینی استرس تحصیلی دانشآموزان دختر. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی, 13(24), 109-126. doi: 10.22111/jeps.2016.2951 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-6683 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2016.2951 | |
| dc.identifier.uri | https://jeps.usb.ac.ir/article_2951.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277149 | |
| dc.description.abstract | <strong>چکیده</strong> <br /><strong>هدف پژوهش حاضر، بررسی </strong><strong>رابطة بین </strong><strong>خوددلسوزی و ذهنآگاهی با استرس تحصیلی در دانشآموزان دختر بود. روش پژوهش این مطالعه همبستگی است. جامعة آماری شامل </strong><strong>دانشآموزان دختر دورة دوم متوسطه </strong><strong>است که مشتمل بر 2900 نفر دانشآموز بود. </strong><strong>روش نمونهگیری مطالعة حاضر، نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای و دربرگیرندة </strong><strong>341 نفر از دانشآموزان دختر بود. ابزارهای گردآوری دادهها شامل پرسشنامة </strong><strong>مقیاس خوددلسوزی نف، </strong><strong>ذهنآگاهی </strong><strong>بائر و پرسشنامة استرس تحصیلی</strong><strong>زاژاکووا </strong><strong>است. یافتهها نشان داد که بین </strong><strong>ذهنآگاهی با استرس تحصیلی </strong><strong>در سطح (01/0</strong><strong>P<</strong><strong>) و بین </strong><strong>خوددلسوزی با استرس تحصیلی </strong><strong>در سطح (01/0</strong><strong>P<</strong><strong>)، رابطة معنادار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که 32 درصد از واریانس </strong><strong>استرس تحصیلی </strong><strong>توسط </strong><strong>ذهنآگاهی و خوددلسوزی </strong><strong>قابل پیشبینی است؛ در نتیجه، ذهنآگاهی و خوددلسوزی بهعنوان سازههای مثبت، نقش بسزایی در کاهش استرس تحصیلی دانشآموزان دختر دارد.</strong> | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه سیستان و بلوچستان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Sistan and Baluchestan | en_US |
| dc.relation.ispartof | مجله مطالعات روانشناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Psychology Studies | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2016.2951 | |
| dc.subject | ذهنآگاهی | fa_IR |
| dc.subject | خوددلسوزی | fa_IR |
| dc.subject | استرس تحصیلی | fa_IR |
| dc.title | نقش خوددلسوزی و ذهنآگاهی در پیشبینی استرس تحصیلی دانشآموزان دختر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روان شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 24 | |
| dc.citation.spage | 109 | |
| dc.citation.epage | 126 | |