بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس سخت رویی مرتبط با مدرسه در دانشآموزان
(ندگان)پدیدآور
تقوی, نوناشاطریان محمدی, فاطمهفرقدانی, آزاده
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس سخترویی مرتبط با مدرسه(SHRS) در دانشآموزان دبیرستانی ساوه بود. پژوهش از نوع توصیفی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دبیرستانی مدارس دولتی ساوه در سال تحصیلی 92-1391 بود. نمونه پژوهش شامل 360 دانشآموز دبیرستانی بود که با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل مقیاس سخترویی مرتبط با مدرسه، مقیاس سخترویی اهواز و فرم کوتاه مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس(DASS) بود. تحلیل عاملی اکتشافی یک مدل اندازهگیری سه عاملی(سه عامل کنترل، تعهد و مبارزهطلبی) را نشان داد که در تحلیل عاملی تاییدی تایید شد. ضریب آلفای کرونباخ برای عاملها و کل مقیاس دامنهای از77/0 تا 89/0 داشت. ضریب پایایی بازآزمایی SRHSپس از 4 هفته برای کل مقیاس معنادار بود (01/0 p
کلید واژگان
ویژگیهای روانسنجیتحلیل عاملی
اعتبار
روایی
مقیاس سخترویی مرتبط با مدرسه
شماره نشریه
23تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01
ناشر
دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد گروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوهاستادیار گروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه
استادیار گروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه



