• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 13, شماره 23
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مطالعات روانشناسی تربیتی
    • دوره 13, شماره 23
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس سخت‌ رویی مرتبط با مدرسه در دانش‌آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    تقوی, نوناشاطریان محمدی, فاطمهفرقدانی, آزاده
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از پژوهش حاضر بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس سخت‌رویی مرتبط با مدرسه(SHRS)  در دانش‌آموزان دبیرستانی ساوه بود. پژوهش از نوع توصیفی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان دبیرستانی مدارس دولتی ساوه در سال تحصیلی 92-1391 بود. نمونه پژوهش شامل 360 دانش‌آموز دبیرستانی بود که با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل مقیاس سخت‌رویی مرتبط با مدرسه، مقیاس سخت‌رویی اهواز و فرم کوتاه مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس(DASS)  بود. تحلیل عاملی اکتشافی یک مدل اندازه‌گیری سه عاملی(سه عامل کنترل، تعهد و مبارزه‌طلبی) را نشان داد که در تحلیل عاملی تاییدی تایید شد. ضریب آلفای کرونباخ برای عامل‌ها و کل مقیاس دامنه‌ای از77/0 تا 89/0 داشت. ضریب پایایی بازآزمایی SRHSپس از 4 هفته برای کل مقیاس معنادار بود (01/0 p
    کلید واژگان
    ویژگی‌های روانسنجی
    تحلیل عاملی
    اعتبار
    روایی
    مقیاس سخت‌رویی مرتبط با مدرسه

    شماره نشریه
    23
    تاریخ نشر
    2016-03-20
    1395-01-01
    ناشر
    دانشگاه سیستان و بلوچستان
    University of Sistan and Baluchestan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد گروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه
    استادیار گروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه
    استادیار گروه روانشناسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه

    شاپا
    2228-6683
    URI
    https://dx.doi.org/10.22111/jeps.2016.2552
    https://jeps.usb.ac.ir/article_2552.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/277136

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب