توجه مدیران به عوامل موفقیتساز، با تأکید بر فرایندهای حسابداری مدیریت
(ندگان)پدیدآور
راهنمای رودپشتی, فریدونجبارزاده کنگرلویی, سعیداسپوکه, جلالنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در شکل نوین حسابداری مدیریت، تأمین رضایت مشتری در اولویت قرار دارد. در این رویکرد، مشتری در کانون فعالیتهای مدیریت قرار میگیرد. مشتری همواره خواهان بهبود عملکرد عواملی است که بهاصطلاح عوامل اصلی موفقیت نامیده میشوند و عبارتاند از: بهای تمامشده، کیفیت، زمان و نوآوری.
در این پژوهش، میزان توجه مدیران به عوامل اصلی موفقیت در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران، با تأکید بر فرایندهای حسابداری مدیریت بررسی شده است. جامعه آماری پژوهش، مدیران شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران در سالهای 1388- 1378 بود. از تعداد 221 شرکت عضو این جامعه در قالب هشت طبقه از صنایع، نمونه 79 عضوی از بین صنایع بهصورت تصادفی انتخاب شد. همچنین، در این پژوهش برای جمعآوری دادهها از ابزار پرسشنامه و برای آزمون فرضیههای پژوهش از شاخص آماری خی دو استفاده شده است. در نهایت، یافتههای پژوهش حاکی از آن است که: 1. مدیران صنایع مختلف به عوامل اصلی موفقیت توجه کافی دارند؛ 2. میزان توجه مدیران به عوامل اصلی موفقیت (یعنی بهای تمامشده، کیفیت، زمان و نوآوری) متفاوت بوده است.
کلید واژگان
: رضایت مشتریزمان و نوآوری
کیفیت
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2011-12-221390-10-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقاتعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مهاباد
شاپا
2251-85092538-1520




