| dc.contributor.author | نونهال نهر, علی اکبر | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمدزاده سالطه, حیدر | fa_IR |
| dc.contributor.author | حمدالهی, کبری | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:10:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:10:48Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:10:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:10:48Z | |
| dc.date.issued | 2014-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-03-08 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-12-17 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نونهال نهر, علی اکبر, محمدزاده سالطه, حیدر, حمدالهی, کبری. (1393). ارزیابی تأثیرآموزش حسابداری (آموزش دانشگاهی و دورههای ضمن خدمت) و تجربه بر قضاوتهای حرفهای حسابرسان. پژوهش های تجربی حسابداری, 4(3), 191-208. doi: 10.22051/jera.2015.1890 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-8509 | |
| dc.identifier.issn | 2538-1520 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22051/jera.2015.1890 | |
| dc.identifier.uri | https://jera.alzahra.ac.ir/article_1890.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/276679 | |
| dc.description.abstract | در این مقاله به ارزیابی تاثیر تعاملی مدرک تحصیلی و آموزش ضمن خدمت و تجربه بر قضاوتهای حرفهای حسابرسان در سطوح مختلف پیچیدگی کار پرداخته می شود؛ برای این منظور از پرسشنامه براساس مدل سیمون (1960) استفاده شده که وی قضاوتها را به مثابه طیفی از قضاوتهای برنامه ریزی شده تا قضاوتهای برنامه ریزی نشده طبقه بندی نموده است. برای آزمون فرضیهها از آزمونTوU من-ویتنی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل اساتید و دانشجویان و شاغلین در حرفه حسابرسی می باشد. نتایج نشان می دهد که در وظایف پیچیدهتر، آموزش ضمن خدمت به تنهایی و مدرک تحصیلی همراه با تجربه تاثیر بسزایی بر قضاوت حسابرسان دارد. همچنین، نتایج نشان می دهد که حسابرسان دارای مدرک تحصیلی پایین وکم تجربه در وظایف پیچیده مخصوصا در مورد وظایف ساختار نیافته جانشینهای مطمئنی برای حسابرسان محسوب نمی شوند، بنابراین بنظر می رسد که بهتر است کار حسابرسی در این موارد بیشتر به حسابرسانی که آموزش ضمن خدمت بیشتری گذراندهاند و یا دارای مدرک تحصیلی بالا همراه با تجربه بالا هستند واگذار شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1354 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه الزهرا | fa_IR |
| dc.publisher | Alzahra University | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش های تجربی حسابداری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Empirical Research in Accounting | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22051/jera.2015.1890 | |
| dc.subject | قضاوت حرفهای حسابرسان | fa_IR |
| dc.subject | آموزش دانشگاهی | fa_IR |
| dc.subject | دورههای ضمن خدمت | fa_IR |
| dc.subject | تجربه | fa_IR |
| dc.title | ارزیابی تأثیرآموزش حسابداری (آموزش دانشگاهی و دورههای ضمن خدمت) و تجربه بر قضاوتهای حرفهای حسابرسان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بستان آباد | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرند | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرند | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 191 | |
| dc.citation.epage | 208 | |