نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنونهال نهر, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorمحمدزاده سالطه, حیدرfa_IR
dc.contributor.authorحمدالهی, کبریfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:10:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:10:48Z
dc.date.available1399-07-09T05:10:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:10:48Z
dc.date.issued2014-11-22en_US
dc.date.issued1393-09-01fa_IR
dc.date.submitted2014-03-08en_US
dc.date.submitted1392-12-17fa_IR
dc.identifier.citationنونهال نهر, علی اکبر, محمدزاده سالطه, حیدر, حمدالهی, کبری. (1393). ارزیابی تأثیرآموزش حسابداری (آموزش دانشگاهی و دوره‌های ضمن خدمت) و تجربه بر قضاوت‌های حرفه‌ای حسابرسان. پژوهش های تجربی حسابداری, 4(3), 191-208. doi: 10.22051/jera.2015.1890fa_IR
dc.identifier.issn2251-8509
dc.identifier.issn2538-1520
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/jera.2015.1890
dc.identifier.urihttps://jera.alzahra.ac.ir/article_1890.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/276679
dc.description.abstractدر این مقاله به ارزیابی تاثیر تعاملی مدرک تحصیلی و آموزش ضمن خدمت و تجربه بر قضاوت‌های حرفه‌ای حسابرسان در سطوح مختلف پیچیدگی کار پرداخته می شود؛ برای این منظور از پرسشنامه براساس مدل سیمون (1960) استفاده شده که وی قضاوت‌ها را به مثابه طیفی از قضاوت‌های برنامه ریزی شده تا قضاوت‌های برنامه ریزی نشده طبقه بندی نموده است. برای آزمون فرضیه‌ها از آزمونTوU من-ویتنی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل اساتید و دانشجویان و شاغلین در حرفه حسابرسی می باشد. نتایج نشان می دهد که در وظایف پیچیده‌تر، آموزش ضمن خدمت به تنهایی و مدرک تحصیلی همراه با تجربه تاثیر بسزایی بر قضاوت حسابرسان دارد. همچنین، نتایج نشان می دهد که حسابرسان دارای مدرک تحصیلی پایین وکم تجربه در وظایف پیچیده مخصوصا در مورد وظایف ساختار نیافته جانشین‌های مطمئنی برای حسابرسان محسوب نمی شوند، بنابراین بنظر می رسد که بهتر است کار حسابرسی در این موارد بیشتر به حسابرسانی که آموزش ضمن خدمت بیشتری گذرانده‌اند و یا دارای مدرک تحصیلی بالا همراه با تجربه بالا هستند واگذار شود.fa_IR
dc.format.extent1354
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های تجربی حسابداریfa_IR
dc.relation.ispartofEmpirical Research in Accountingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/jera.2015.1890
dc.subjectقضاوت حرفه‌ای حسابرسانfa_IR
dc.subjectآموزش دانشگاهیfa_IR
dc.subjectدوره‌های ضمن خدمتfa_IR
dc.subjectتجربهfa_IR
dc.titleارزیابی تأثیرآموزش حسابداری (آموزش دانشگاهی و دوره‌های ضمن خدمت) و تجربه بر قضاوت‌های حرفه‌ای حسابرسانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بستان آبادfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرندfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرندfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue3
dc.citation.spage191
dc.citation.epage208


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد