ارتباط استراتژی های مدیریت سرمایه در گردش با ارزش افزوده بازار شرکت ها
(ندگان)پدیدآور
معمارپور یزدی, مهساشفیعی سردشت, مرتضیمرادی, محسننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در اقتصاد پر چالش امروزی، سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است و مدیران باید استراتژی مناسبی را برای اداره و مدیریت سرمایه در گردش واحد خود انتخاب نمایند تا نهایتا ثروت سهامداران و ارزش شرکت حداکثر گردد.
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر استراتژی های مختلف سرمایه در گردش بر ارزش افزوده بازار به عنوان معیار ارزیابی ارزش شرکت ها در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. نمونهای از 83 شرکت از 14 صنعت مختلف انتخاب شد. 
  نتایج تحقیق نشان داد بین میانگین ارزش افزوده بازار در استراتژی های مختلف سرمایه در گردش تفاوت معنی داری وجود دارد. همچنین همین نتایج حاکی از آن است که استراتژی جسورانه بیشترین ارزش افزوده بازار را در بین سایر استراتژی ها در کل صنایع دارد.
 نتیجه گیری کلی تحقیق نشان دهنده تاثیر سیاست های مدیریت در اتخاذ رویکردهای متفاوت سرمایه در گردش در راستای بیشینه کردن ثروت سهامداران و ارزش شرکت می باشد.
کلید واژگان
استراتژیمدیریت سرمایه در گردش
ارزش افزوده بازار
بورس
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد نیشابوردانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)
شاپا
2251-85092538-1520




