• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal oF English Studies
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal oF English Studies
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Non-Verbal Communication in Models of Communicative Competence and L2 Teachers’ Rating

    (ندگان)پدیدآور
    Birjandi, ParvizNushi, Musa
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    78.89کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Non-verbal communication (NVC) plays a major role in various aspects of human life (Andersen, 2004; Cameron, 2001; Johnstone, 2008). Children learning their first language come to realize non-verbal communication as their socialization process takes place (Fletcher & German, 1990; Ingram, 1996; Owens, 2001). However, most EFL learners may have little exposure to these non-verbal aspects of communication (Jungheim, 2001). This study attempts to make language teachers aware of this often neglected aspect of communicative competence by investigating how NVC has been conceptualized in existing models of communicative competence (e.g., Bachman, 1990; Bachman & Palmer, 1996; Canale, 1983; Canale & Swain, 1980) using a three dimensional framework proposed by the researchers. This paper also attempts to identify the effect of construct-irrelevant NVC features on teachers' assessment of language learners' speaking ability. The results indicate that some construct-irrelevant nonverbal features do in fact affect teachers' ratings and these effects are surfaced differently depending on the gender of the raters.
    کلید واژگان
    nonverbal communication (NVC)
    communicative competence
    L2 teachers
    rating of speaking proficiency

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2011-02-01
    1389-11-12
    سازمان پدید آورنده
    Not mentioned
    Not mentioned

    URI
    http://jes.srbiau.ac.ir/article_5618.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/276166

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب