• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فقه
    • دوره 14, شماره 53
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فقه
    • دوره 14, شماره 53
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    درنگى در اصطلاح مکتب فقهى

    (ندگان)پدیدآور
    ضیائی فر, سعید
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    واژه (مکتب) در زبان فارسى (و مدرسه در زبان عربى) از زمره کلماتى که در لابلاى سخنان دانش پژوهان و نویسندگان علوم گوناگون به ویژه دانش پژوهان تاریخ و فلسفه فقه بسیار به کار مى رود ولى کمتر تعریف روشن و ضابطه مندى از آن ارائه شده است در این مقاله تلاش شده است تا پس از بررسى معناى لغوى و پیشینه این اصطلاح, چهار دیدگاه درباره معناى مکتب نقل و سپس بررسى گردد و در نهایت دیدگاه برگزیده در این زمینه توضیح داده شود.
    کلید واژگان
    مکتب
    مدرسه
    دیدگاه هاى متقابل
    دیدگاه هاى نظام مند
    موضوع
    منابع
    اهداف
    مبانى و روش هاى علم

    شماره نشریه
    53
    تاریخ نشر
    2007-09-23
    1386-07-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)

    شاپا
    1735-3181
    1735-3521
    URI
    http://jf.isca.ac.ir/article_3166.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270887

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب