نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپاکباز, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی‌یگانه, هستیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:52:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:52:54Z
dc.date.available1399-07-09T04:52:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:52:54Z
dc.date.issued2017-03-21en_US
dc.date.issued1396-01-01fa_IR
dc.date.submitted2015-03-10en_US
dc.date.submitted1393-12-19fa_IR
dc.identifier.citationپاکباز, مهرداد, ابراهیمی‌یگانه, هستی. (1396). تأثیرات مکتب منهایم بر دو سونات پیانویی K. 309 و K.311 اثر موتزارت. نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی, 22(1), 71-80. doi: 10.22059/jfadram.2017.60743fa_IR
dc.identifier.issn2228-6012
dc.identifier.issn2676-7422
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2017.60743
dc.identifier.urihttps://jfadram.ut.ac.ir/article_60743.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270578
dc.description.abstractدو سونات پیانویی موتزارت K. 309 و K. 311 متعلق به دوران اقامت وی در منهایم هستند. در مکاتبات میان موتزارت و خانواده‌اش، به تأثیرپذیری سونات K. 309 از سبک منهایم اشاره شده و تأثیر این سبک بر K.311 نیز در منابع ثانویه مورد تأیید موتزارت شناسان از جمله رابرت لوین و جان ایروینگ قرار گرفته است. در مقاله‌ی حاضر سعی شده تا این تأثیرات از چند منظر متفاوت بررسی شود؛ از جمله: کنتراست‌های دینامیکی و خلق فضاهای ارکسترال، شناخت و تحلیل فیگورهای متداول مکتب منهایم که در این دو اثر به کار رفته‌اند (فیگورهای منهایم راکت، اونیسون، فیگور آه، ترمولو در فواصل اکتاو یا ششم و هفتم)، فرم و ساختار و اهمیت ویرتئوزیته. روش تحقیق مروری-کاربردی بر پایه جمع‌آوری مستندات تاریخی و استناد به آرای متخصصین در منابع ثانویه است. در ادامه به بررسی و تحلیل متن ویرایش نشده‌ی دو اثر و مقایسه‌ی آنها با آثار آهنگسازان مهم مکتب منهایم پرداخته شده (نظیر یوهان شتامیتز و کریستین کانابیش که موتزات در طول اقامت در منهایم با وی در ارتباط مستقیم بوده است) و مثال‌هایی از سمفونی‌های این آهنگسازان و هم‌چنین مثال‌هایی از خود آهنگساز در آثار همین دوران یا پس از آن برای درک بهتر مطالب اضافه شده است.fa_IR
dc.format.extent5825
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقیfa_IR
dc.relation.ispartofHonar--Ha-Ye-Ziba:Honar-Ha-Ye-Namayeshi Va Mosighien_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2017.60743
dc.subjectسونات پیانویی موتزارتfa_IR
dc.subjectمکتب منهایمfa_IR
dc.subjectیوهان شتامیتزfa_IR
dc.subjectکریستین کانابیشfa_IR
dc.titleتأثیرات مکتب منهایم بر دو سونات پیانویی K. 309 و K.311 اثر موتزارتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه موسیقی، دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد رشته نوازندگی موسیقی جهانی، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران،fa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue1
dc.citation.spage71
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد