| dc.contributor.author | پاکباز, مهرداد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | ابراهیمییگانه, هستی | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:52:54Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:52:54Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T04:52:54Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T04:52:54Z |  | 
| dc.date.issued | 2017-03-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-01-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2015-03-10 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1393-12-19 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | پاکباز, مهرداد, ابراهیمییگانه, هستی. (1396). تأثیرات مکتب منهایم بر دو سونات پیانویی K. 309 و K.311 اثر موتزارت. نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی, 22(1), 71-80. doi: 10.22059/jfadram.2017.60743 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2228-6012 |  | 
| dc.identifier.issn | 2676-7422 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2017.60743 |  | 
| dc.identifier.uri | https://jfadram.ut.ac.ir/article_60743.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/270578 |  | 
| dc.description.abstract | دو سونات پیانویی موتزارت K. 309 و K. 311 متعلق به دوران اقامت وی در منهایم هستند. در مکاتبات میان موتزارت و خانوادهاش، به تأثیرپذیری سونات K. 309 از سبک منهایم اشاره شده و تأثیر این سبک بر K.311 نیز در منابع ثانویه مورد تأیید موتزارت شناسان از جمله رابرت لوین و جان ایروینگ قرار گرفته است. در مقالهی حاضر سعی شده تا این تأثیرات از چند منظر متفاوت بررسی شود؛ از جمله: کنتراستهای دینامیکی و خلق فضاهای ارکسترال، شناخت و تحلیل فیگورهای متداول مکتب منهایم که در این دو اثر به کار رفتهاند (فیگورهای منهایم راکت، اونیسون، فیگور آه، ترمولو در فواصل اکتاو یا ششم و هفتم)، فرم و ساختار و اهمیت ویرتئوزیته. روش تحقیق مروری-کاربردی بر پایه جمعآوری مستندات تاریخی و استناد به آرای متخصصین در منابع ثانویه است. در ادامه به بررسی و تحلیل متن ویرایش نشدهی دو اثر و مقایسهی آنها با آثار آهنگسازان مهم مکتب منهایم پرداخته شده (نظیر یوهان شتامیتز و کریستین کانابیش که موتزات در طول اقامت در منهایم با وی در ارتباط مستقیم بوده است) و مثالهایی از سمفونیهای این آهنگسازان و همچنین مثالهایی از خود آهنگساز در آثار همین دوران یا پس از آن برای درک بهتر مطالب اضافه شده است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 5825 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | نشریه هنرهای زیبا- هنرهای نمایشی و موسیقی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Honar--Ha-Ye-Ziba:Honar-Ha-Ye-Namayeshi Va Mosighi | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/jfadram.2017.60743 |  | 
| dc.subject | سونات پیانویی موتزارت | fa_IR | 
| dc.subject | مکتب منهایم | fa_IR | 
| dc.subject | یوهان شتامیتز | fa_IR | 
| dc.subject | کریستین کانابیش | fa_IR | 
| dc.title | تأثیرات مکتب منهایم بر دو سونات پیانویی K. 309 و K.311 اثر موتزارت | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه موسیقی، دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد رشته نوازندگی موسیقی جهانی، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران، | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 22 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 71 |  | 
| dc.citation.epage | 80 |  |