دوره 17, 1(بهاروتابستان 1391)
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
طراحی شیوه صحنه پردازی با تمرکز بر ناخودآگاه طراحی صحنه اتفاقی
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2013-01-20)فرایند طراحی صحنه به شکل قراردادی و معمول خود، بیش از آن که از ناخودآگاه ذهن طراح ناشی شود، بیشتر معطوف به حوزه خودآگاه طراح است. این در حالی است که ناخودآگاه از قدرت بی نظیری برخوردار است و هنرهای تجسمی مدرن با شیوه هایی ...
-
تریادها با سوم مشترک در موسیقی آلفرد اِشنیتکه
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2013-01-20)هدف اصلی این مقاله، بررسی تریادها با سوم مشترک و نحوهی استفاده از آنها در آثار مجلسی آلفرد اشنیتکه، آهنگساز روس میباشد. این ترکیب شامل دو تریاد مینور و ماژور است که پایهی آنها نیم پرده با یکدیگر فاصله داشته و در نتیجه ...
-
طرّاحی فضا ومکان درنمایشهای سنتی- مذهبی ایران؛ یک پیشنهاد
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران, 2013-01-20)از دیرباز، قهوهخانهها در شمار نهادهای اجتماعی- فرهنگی تأثیرگذاری بودند که در ادامهی فعالیتهای خود به جایگاهی ثابت جهت اجرای نمایشهای سنتی- مذهبی ایرانی و برخی خرده نمایشها تبدیل شدند. پژوهش حاضر در پی بررسی جایگاه ...



