دوره 2, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارزیابی نقش سرمایه سازمانی برچسبندگی هزینه شرکت.
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)هدف این پژوهش بررسی نقش سرمایه سازمانی بر چسبندگی هزینه شرکت است. در این مطالعه از رفتار نامتقارن هزینه های اداری، عمومی و فروش به عنوان شاخص چسبندگی هزینه و از ارزش اقتصادی سنجش شده با متغیرهای مالی به عنوان معیاری برای ...
-
بررسی تاثیر دشواری پیش بینی و تامین مالی خارجی بر رابطه ی بین محافظه کاری و خطای پیش بینی سود مدیریت.
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)هدف این پژوهش، تبیین ارتباط بین خطای پیش بینی سود مدیریت و سطح محافظه کاری و سپس بررسی تاثیر دشواریهای پیش بینی و تامین مالی خارجی بر این رابطه می باشد. در راستای این هدف، اطلاعات مالی مربوط به 147 شرکت بورسی در طی دورهی ...
-
بررسی تأثیر تداوم کوتاه مدت و بلند مدت انتخاب حسابرس بر خطر سقوط آتی قیمت سهام.
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)چکیدهیافتههای تحقیقات نظری حاکی از آن است که تداوم انتخاب حسابرس موجب بهبود کیفیت حسابرسی میشود. همچنین، حسابرسان از طریق نقش اطلاعاتی و راهبری شرکتی خود خطر سقوط قیمت سهام را با کاهش هزینهی نمایندگی، همسویی منافع ...
-
تاثیر الگوهای تاریخی سود و سود نقدی بر محتوای اطلاعاتی سود نقدی جاری برای پیشبینی سود-های آینده در زمان کاهش سود .
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)هدف این تحقیق، بررسی تاثیر تغییر در الگوهای افزایشی سود و سود نقدی پرداختی در گذشته بر توانایی سودهای جاری در پیش بینی سودهای آینده و همچنین ارتباط تغییر در این الگوها با تغییر در سود نقدی پرداختی دوره جاری است. به همین ...
-
بررسی رابطه بین بیش اطمینانی مدیریت و استفاده از حسابرس متخصص صنعت در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)بیش اطمینانی یکی از مهمترین ویژگیهای شخصیتی مدیران است که بر ریسک پذیری تأثیر دارد. حسابرسان متخصص صنعت توانایی بیشتری در کشف تحریف در درون صنعت تخصص خود را دارند. از این رو، احتمال کمتری وجود دارد که مدیران بیش اطمینان ...
-
نگرش حسابرسان کارآفرین و سایرین به تعادل زمانی بین فعالیتهای بازاریابی و حسابرسی.
(دانشگاه بینالمللی امام خمینیImam Khomeini International University, 2016-01-21)هدف این پژوهش، بررسی دیدگاه حسابرسان نسبت به فعالیتهای بازاریابی و چگونگی ایجاد تعادل بین زمان صرفشده برای فعالیتهای بازاریابی و حسابرسی است. با استفاده از پرسشنامه، دادههای مورد نیاز از 257 حسابدار رسمی جمعآوری شده ...



