• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش مالی تحلیل اوراق بهادار
    • دوره 13, شماره 45
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش مالی تحلیل اوراق بهادار
    • دوره 13, شماره 45
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی نقش توأم احساسات سرمایه‌گذاران و ارزش ویژه برند بر عملکرد کوتاه‌مدت عرضه‌های اولیه سهام (شواهدی از بازار سرمایه ایران)

    (ندگان)پدیدآور
    کفشی, نوشینعبدالباقی, عبدالمجید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    971.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، ارزیابی نقش توأم گرایش­های احساسی سرمایه­گذاران و ارزش ویژه برند بر عملکرد عرضه­های اولیه بازار سرمایه ایران است. نمونه پژوهش شامل 87 شرکت بورسی و فرابورسی عرضه شده در بازه زمانی 1387 تا 1394 انتخاب شده است. برای اندازه­گیری متغیر گرایش­های احساسی سرمایه­گذاران از شاخص آرمز، و برای محاسبه ارزش ویژه برند از  دو شاخص هولیهان و کیوتوبیناستفاده شده است.نتایج پژوهش نشان می­دهد که بر مبنای شاخص هولیهان هیچ تفاوت معناداری بین بازده کوتاه­مدت عرضه­های اولیه با برندهای قوی و ضعیف وجود ندارد در همین حال و بر مبنای شاخص کیوتوبین در مقاطع کوتاه­مدت روزانه اول و دوم بین برندهای قوی و ضعیف تفاوت مثبت و در مقاطع طولانی­تر 6 تا 12 ماه، تفاوت بازده برندهای قوی و ضعیف منفی شده است که دال بر اصلاح قیمت­گذاری عرضه­ها توسط بازار است. همچنین عرضه­های انجام شده در شرایط احساسی همراه با خوش­بینی در دوره­های کوتاه­مدت عملکرد بهتری را نسبت به عرضه­های انجام شده در شرایط بدبینی بازار به همراه داشتند. نهایتاً در مقاطع یک­ماه تا نه ماه پس از عرضه اثر توأم ارزش ویژه برند و خوش­بینی بر عملکرد عرضه­های اولیه مشاهده گردید.
    کلید واژگان
    عرضه اولیه سهام
    گرایش‌های احساسی سرمایه‌گذاران
    ارزش ویژه برند
    بورس اوراق بهادار تهران

    شماره نشریه
    45
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مهندسی مالی و مدیریت ریسک دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، اصفهان، ایران
    استادیار مدیریت مالی دانشگاه صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود، ایران.

    شاپا
    2251-6859
    2383-2789
    URI
    http://jfksa.srbiau.ac.ir/article_15425.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/268714

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب