• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش مالی تحلیل اوراق بهادار
    • دوره 9, شماره 30
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش مالی تحلیل اوراق بهادار
    • دوره 9, شماره 30
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش متغیرهای روانشناختی و آگاهی بر تمایل به سرمایه گذاری با تاکید بر نقش واسطه ای ریسک ادراک شده مشتریان خدمات سرمایه گذاری

    (ندگان)پدیدآور
    کنجکاو منفرد, امیررضافتحی, سعیدرنجبریان, بهرام
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    493.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    برداشت از ریسک یکی از پارامترهای مهم فرآیند تصمیم گیری است به طوری که می تواند تصمیم گیریعقلایی مربوط به انتخاب یک محصول یا خدمت را تغییر دهد. در واقع، ریسک ادراک به عنوان یکی از مهم ترینعوامل تعیین کننده برای درک رفتار مصرف کننده شناخته شده است. بنابراین، توسعه مدلی برای تبیین ریسکادراک شده مشتریان حقیقی در بازار خدمات سرمایه گذاری ضروری است. در این راستا، هدف این پژوهشبررسی نقش واسطه ای ریسک ادراک شده در ارتباط بین متغیرهای روانشناختی و آگاهی و تمایل به سرمایهگذاری مشتریان خدمات سرمایه گذاری است. این پژوهش که در سال 1393 انجام یافته است از نظر ماهیتتوصیفی و از نظر هدف توسعه ای کاربردی است و جامعه آماری آن را مشتریان شرکت های کارگزاری تهران -تشکیل می دهد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر استفادهشده است. نتایج نشان داد که ریسک پذیری، اعتماد، خودکارآمدی و آگاهی سرمایه گذران تاثیر معنی داری برریسک ادراک شده آنها دارند. در این راستا، بیشترین اثرگذاری بر ریسک ادراک شده مربوط به دانش و آگاهیسرمایه گذران است. علاوه بر این ریسک ادراک شده بر نگرش و تمایل به سرمایه گذاری اثرگذار می باشد.
    کلید واژگان
    ریسک ادراک شده
    سرمایه گذاری
    خودکارآمدی
    ریسک پذیری

    شماره نشریه
    30
    تاریخ نشر
    2016-07-22
    1395-05-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری بازاریابی دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد
    دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد
    استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد

    شاپا
    2251-6859
    2383-2789
    URI
    http://jfksa.srbiau.ac.ir/article_9193.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/268565

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب