رابطهی بین اعتیاد به اینترنت با درونگرایی دانشآموزان دختر پایهی نهم ناحیه 3 تبریز
(ندگان)پدیدآور
جهانبینی, سونیتاحسینزاده, امیدعلینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین اعتیاد به اینترنت با درونگرایی دانشآموزان دختر پایه نهم ناحیه 3 تبریز میباشد.روشکار: پژوهش حاضر توصیفی همبستگی بوده و جامعه پژوهش حاضر شامل دانشآموزان دختر پایه نهم که در سال تحصیلی 95-94 در دبیرستانهای دولتی ناحیه 3 شهر تبریز مشغول به تحصیل هستند بودند. حجم جامعه برابر با 2566 دانشآموز دختر است که حجم نمونه برابر با 349 نفر از دانشآموزان دختر بر اساس جدول کرجسی و مورگان میباشد. روش نمونهگیری به شکل تصادفی خوشهای چندمرحلهای انجام شد. روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه شخصیتی آیزنک (درونگرایی، برونگرایی)، آزمون اعتیاد به اینترنت20 سوالی یانگ بود. بعد از جمعآوری اطلاعات، دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS و به روش همبستگی و رگرسیون تحلیل شدند.یافتهها: نتایج نشان دادند که رابطه اعتیاد به اینترنت با درونگرایی در سطح 30 درصد اطمینان (0001/0>P) معنادار است.نتیجهگیری: نتایج نشان میدهد که بین اعتیاد به اینترنت با درونگرایی در دانشآموزان، رابطه معنیداری وجود دارد.
کلید واژگان
اعتیاد به اینترنتدرونگرایی
شخصیت
تاریخ نشر
2016-10-221395-08-01
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی مشهدMashhad University of Medical Sciences
سازمان پدید آورنده
گروه علوم تربیتی، واحد شبستر، دانشگاه آزاد اسلامی، شبستر، ایرانگروه علوم تربیتی، واحد شبستر، دانشگاه آزاد اسلامی، شبستر، ایران
شاپا
1028-69181684-4300




