• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله اصول بهداشت روانی
    • دوره 18, ویژه نامه سومین کنفرانس بین‌المللی روان‌شناسی و علوم تربیتی
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله اصول بهداشت روانی
    • دوره 18, ویژه نامه سومین کنفرانس بین‌المللی روان‌شناسی و علوم تربیتی
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر آموزش گروهی به روش شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی برکاهش خشم دانشجویان زن رشته‌ی روان‌شناسی دانشگاه آزاد شهرستان بهبهان

    (ندگان)پدیدآور
    بهرنگ, خسروکریمی باغملک, آیت اللهبرادران‌زاد, نجمهمحمدی, زهره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    162.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله مروری
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: در این پژوهش تاثیر آموزش گروهی به شیوه شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر کاهش خشم دانشجویان زن رشته روان‌ شناسی دانشگاه آزاد شهرستان بهبهان مورد بررسی قرار گرفت.روش‌کار: جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان زن رشته روان‌شناسی دانشگاه آزاد شهرستان بهبهان در سال 1394 بودند. 30 نفر از این دانشجویان به صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده و در دو گروه آزمون و شاهد گمارده شدند. ابزار مورد اندازه گیری در این پژوهش پرسش‌نامه‌ی خشم اسپیلبرگر است. ابتدا روی هر دو گروه پیش‌آزمون اجرا گردید. سپس آموزش گروهی به روش شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر روی گروه آزمون در ۸ جلسه اعمال گردید و پس از اتمام آن از هر دو گروه پس‌آزمون به عمل آمد. به منظور تحلیل داده‌ها  علاوه بر روش‌های آمار توصیفی نظیر میانگین و انحراف معیار از روش‌های آمار استنباطی همانند کوواریانس چندمتغیری استفاده شد.یافته‌ها: نتایج حاصل از تحلیل داده‌ها نشان داد که آموزش گروهی به شیوه شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی باعث کاهش معنی‌دار خشم در دانشجویان زن رشته روان‌شناسی گروه آزمون در مقایسه با گروه شاهد شد.نتیجه‌گیری: بنا بر نتایج، به نظر می‌رسد که آموزش گروهی به شیوه شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی باعث کاهش خشم می‌گردد.
    کلید واژگان
    خشم
    دانشجویان
    ذهن‌آگاهی
    شناختی

    تاریخ نشر
    2016-10-22
    1395-08-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    Mashhad University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره، دانشگاه آزاداسلامی، واحداهواز، اهواز، ایران
    دانشگاه فرهنگیان ایران، ایران
    دانشگاه فرهنگیان ایران، ایران
    دانشگاه فرهنگیان ایران، ایران

    شاپا
    1028-6918
    1684-4300
    URI
    https://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2016.7833
    http://jfmh.mums.ac.ir/article_7833.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266968

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب