نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:41:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:41:11Z
dc.date.available1399-07-09T04:41:11Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:41:11Z
dc.date.issued2010-06-22en_US
dc.date.issued1389-04-01fa_IR
dc.date.submitted2010-02-02en_US
dc.date.submitted1388-11-13fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, احمد. (1389). تاثیر تمرین های ادراکی حرکتی بر مهارت های حرکتی و ریاضی در اوتیسم، بررسی تک آزمودنی. مجله اصول بهداشت روانی, 12(46), 41-534. doi: 10.22038/jfmh.2010.1093fa_IR
dc.identifier.issn1028-6918
dc.identifier.issn1684-4300
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2010.1093
dc.identifier.urihttp://jfmh.mums.ac.ir/article_1093.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/266549
dc.description.abstractاز آن جایی که فعالیت‌های حرکتی موجب رشد نظام ادراکی می‌شوند،  نقش مهمی در فراگیری مهارت‌های تحصیلی و اجتماعی ایفا می‌کنند. کودکان مبتلا به اوتیسم اغلب از درجاتی از اختلالات یادگیری رنج می‌برند. پژوهش حاضر جهت بررسی اثربخشی تمرین‌های ادراکی‌حرکتی بر بهبود مهارت‌های حرکتی و ریاضی یک کودک مبتلا به اوتیسم انجام گردید. معرفی مورد: در این پژوهش تک‌آزمودنی، یک پسر 8 ساله مبتلا به اوتیسم و فاقد اختلال جسمی در تهران در سال 1388 مورد بررسی قرار گرفت. جهت <br clear="all" /> اندازه‌گیری مهارت‌های حرکتی و ریاضی به ترتیب از آزمون‌های‌ <br clear="all" /> لینکلن اوزرتسکی و ریاضیات ایران کی‌مت استفاده شد. اطلاعات مربوط به خط پایه در 6 جلسه جمع‌آوری شد. سپس 20 جلسه‌ی مداخله‌ی حسی‌حرکتی، در هفت محور اصلی شامل آگاهی بدنی، برنامه‌ریزی حرکتی، یکپارچگی حرکتی دوجانبه، مهارت‌های تعادلی، هماهنگی حرکتی ظریف، مهارت‌های عملکردی بینایی و مهارت‌های حرکتی ‌گفتاری انجام شد. داده‌ها به روش درصد نقاط غیر هم‌پوش تجزیه و تحلیل شدند. اندازه‌ی اثر تمرین‌های <br clear="all" /> ادراکی حرکتی بر مهارت حرکتی و ریاضی به ترتیب 95/0 و 1/0 بود. نتیجه‌گیری: تمرین‌های ادراکی ‌حرکتی به خوبی مهارت‌های حرکتی این کودک دچار اوتیسم را بهبود ‌بخشید حال آن ‌که تاثیر آن ها بر مهارت‌های ریاضی بارز  نبود.fa_IR
dc.format.extent312
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.publisherMashhad University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofمجله اصول بهداشت روانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Fundamentals of Mental Healthen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/jfmh.2010.1093
dc.subjectاوتیسمfa_IR
dc.subjectریاضیfa_IR
dc.subjectعملکرد ادراکی حرکتیfa_IR
dc.subjectمهارت های حرکتیfa_IR
dc.titleتاثیر تمرین های ادراکی حرکتی بر مهارت های حرکتی و ریاضی در اوتیسم، بررسی تک آزمودنیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان شناسی کودکان استثنایی، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue46
dc.citation.spage41
dc.citation.epage534


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد