نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorواسعی چهارمحالی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorولیان, دکتر حسنfa_IR
dc.contributor.authorعبدلی, دکتر محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorصفری گرایلی, دکتر مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:31:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:31:07Z
dc.date.available1399-07-09T04:31:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:31:07Z
dc.date.issued2018-09-23en_US
dc.date.issued1397-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-29en_US
dc.date.submitted1397-02-09fa_IR
dc.identifier.citationواسعی چهارمحالی, مهدی, ولیان, دکتر حسن, عبدلی, دکتر محمدرضا, صفری گرایلی, دکتر مهدی. (1397). بررسی تأثیر فشار روانی ‌شغلی حسابرسان بر کیفیت حسابرسی با تأکید بر نقش تعدیل‌کنندگی اولین حسابرسی برای مشتریان جدید. حسابداری سلامت, 7(2), 82-103. doi: 10.30476/jha.2019.67959.1178fa_IR
dc.identifier.issn2252-0473
dc.identifier.issn2252-0546
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30476/jha.2019.67959.1178
dc.identifier.urihttps://jha.sums.ac.ir/article_44727.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/263061
dc.description.abstract<strong>مقدمه:</strong> حسابرسی فرآیندی پرتنش همراه با واکنش‌های احساسی و حالات روانی نسبت به محیط کار، شرایط جوی، فشار زمانی، حجم کار و غیره است که انتظار می‌رود بر عملکرد حرفه‌ای حسابرسان تأثیرگذار بوده و کیفیت بررسی صورت‌های مالی شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.<br /> <strong>روش پژوهش:</strong> این پژوهش شبه تجربی و از لحاظ هدف و نتیجه اجرا، تحلیلی کاربردی است. جامعه آماری پژوهش را شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل می‌دهد و نمونه پژوهش با توجه به محدودیت‌های در نظر گرفته شده، شامل 104 شرکت در بازه زمانی 1395-1391 است. فرضیه‌های پژوهش با استفاده از روش رگرسیون آزمون شده است.<br /> <strong>یافته‌ها:</strong> فشار روانی حسابرس بر کیفیت حسابرسی تأثیر منفی و معنی‌دار دارد. هم‌چنین، نقش تعدیل‌کنندگی متغیر اولین حسابرسی صورت‌های مالی مشتری جدید موجب تقویت تأثیر فشار روانی حسابرسان بر کیفیت حسابرسی در جهت منفی می‌شود.<br /> <strong>نتیجه‌گیری:</strong> نتایج پژوهش حاضر بیان‌گر تأثیر فشار روانی حسابرس به عنوان یک معیار درونی هر حسابرس بر کیفیت رسیدگی به صورت‌های مالی به‌وسیله حسابرسان است. در نتیجه، بررسی و تمرکز بر فشار‌های روانی درونی حسابرسان به عنوان دستورکار رفتاری باید مدنظر نهادهای نظارتی قرار گیرد تا از این طریق قابلیت اتکای صورت‌های مالی برای سرمایه‌گذاران و سهامداران افزایش یابد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازfa_IR
dc.publisherShiraz University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofحسابداری سلامتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Health Accountingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30476/jha.2019.67959.1178
dc.subjectاولین حسابرسی برای مشتری جدیدfa_IR
dc.subjectفشار روانی ‌شغلی حسابرسانfa_IR
dc.subjectکیفیت حسابرسیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر فشار روانی ‌شغلی حسابرسان بر کیفیت حسابرسی با تأکید بر نقش تعدیل‌کنندگی اولین حسابرسی برای مشتریان جدیدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه حسابداری، واحد شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه حسابداری، واحد شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه حسابداری، واحد شاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهرود، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه حسابداری، واحد بندر گز، دانشگاه آزاد اسلامی، بندر گز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage82
dc.citation.epage103
nlai.contributor.orcid0000-0002-3365-1593


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد