نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطالب‌نیا, دکتر قدرت‌اللهfa_IR
dc.contributor.authorرجب‌دُری, حسینfa_IR
dc.contributor.authorروستامیمندی, اعظمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:30:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:30:59Z
dc.date.available1399-07-09T04:30:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:30:59Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-27en_US
dc.date.submitted1394-07-05fa_IR
dc.identifier.citationطالب‌نیا, دکتر قدرت‌الله, رجب‌دُری, حسین, روستامیمندی, اعظم. (1394). بررسی اثر رجحان پاسخ‌خواهی اجتماعی بر پاسخ‌گویی در مدیریت عمومی نوین. حسابداری سلامت, 4(3), 45-65.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0473
dc.identifier.issn2252-0546
dc.identifier.urihttps://jha.sums.ac.ir/article_17124.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/263017
dc.description.abstract<strong>مقدمه:</strong> اهمیت پاسخ‌گویی در مدیریت عمومی نوین، موضوعی غیرقابل انکار است اما تا پاسخ‌خواهی و در مفهوم دقیق‌تر جرأت پاسخ‌خواهی در فرد وجود نداشته باشد، پاسخ‌گویی به وجود نیامده و در نتیجه شفافیت حاصل نمی‌شود. لذا، می‌توان نتیجه گرفت که پاسخ‌خواهی بر پاسخ‌گویی ارجحیت دارد. هدف این پژوهش بررسی رجحان پاسخ‌خواهی اجتماعی بر پاسخ‌گویی در مدیریت عمومی نوین است.<br /> <strong>روش پژوهش:</strong> این مطالعه از نوع پیمایشی-کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل افرادی است که بیشتر با ادارات و سازمان‌های دولتی در ارتباط بوده‌اند و نمونه پژوهش شامل 373 نفر از این افراد است. ابزار اندازه‌گیری پژوهش پرسش‌نامه است و برای تحلیل نتایج، پس از بررسی نرمال‌بودن داده‌ها به‌وسیله نرم‌افزار SPSS نسخه 22، در قالب 5 فرضیه از آزمون پارامتریک t تک نمونه‌ای استفاده شده است.<br /> <strong>یافته‌ها:</strong> نتایج پژوهش نشان داد که داشتن اعتقادات مذهبی، اعتقادات خرافی و اعتماد به دولت و قانون بر رجحان پاسخ‌خواهی اجتماعی بر پاسخ‌گویی مؤثر بوده اما خودباوری و تلاش برای احقاق‌حق بر رجحان پاسخ‌خواهی اجتماعی بر پاسخ‌گویی اثرگذار نیست. هم‌چنین، یافته‌های پژوهش نشان داد که در رجحان پاسخ‌خواهی اجتماعی بر پاسخ‌گویی، اعتقادات مذهبی و امر به معروف و نهی از منکر، اعتقادات خرافی و اعتماد به دولت و قانون در احقاق‌حق در حد متوسط تأثیر داشته و اعتماد به نفس، تلاش برای احقاق‌حق و آشنایی با روش‌های احقاق‌حق کم‌تر از میانگین تأثیر دارد.<br /> <strong>نتیجه‌گیری:</strong> در جامعه باید مواردی مانند اعتقادات مذهبی، خودباوری، اعتماد به دولت و تلاش برای احقاق حق تقویت شده و با برنامه‌ریزی برای کاهش سطح اعتقادات خرافی مسیر پاسخ‌خواهی هموار شود زیرا این مهم اثر قابل‌توجهی بر پاسخ‌گویی و شفافیت مالی خواهد داشت.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازfa_IR
dc.publisherShiraz University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.ispartofحسابداری سلامتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Health Accountingen_US
dc.subjectپاسخ‌خواهیfa_IR
dc.subjectپاسخ‌گوییfa_IR
dc.subjectحسابداری دولتیfa_IR
dc.subjectمدیریت عمومی نوینfa_IR
dc.titleبررسی اثر رجحان پاسخ‌خواهی اجتماعی بر پاسخ‌گویی در مدیریت عمومی نوینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی‌ارشد حسابداری مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی حافظ شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدشهرfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue3
dc.citation.spage45
dc.citation.epage65


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد