مرور دوره 3, 1(پیاپی 5 بهار و تابستان 1386) بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
دربارۀ تبیین تاریخی 1
(دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقاتIslamic Azad University - Science and Research Branch, 2007-08-23)تبیین پاسخ به پرسش از چرایی یک پدیده یا رویداد است ، همان گونه کهتوصیف پاسخ به پرسش از چگونگی آن است . الگوهای اصلی در تبیین علمی دوالگویِ قیاسی -قانون وار و استقرائی -آماری بوده اند. الگوهای دیگری نیز به ...
-
قرائت: از روش های اصلی آموزش در نظام آموزشی مسلمانان
(دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقاتIslamic Azad University - Science and Research Branch, 2007-08-23)بررسی وتحقیق در شیو ه های آموزشی مسلمانان از مباحث مهم تاریخ آموزش و پرورشدر اسلام است ؛ زیرا فهم فراز و فرود تعلیم و تربیت در سرزمین های اسلامی و کشف رازو رمز زایایی و ایستایی آن تا حدود زیادی در گرو تحلیل این ...
-
مسألۀ گاهشماری ایرانی (نقدی بر مقالۀ "مقایسۀ روش ها و معادلات مختلف برای اعمال کبیسه های گاهشماری هجری خورشیدی")
(دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقاتIslamic Azad University - Science and Research Branch, 2007-08-23)آقای فر ید قاسملو، در مقاله یی با عنوان "مقایسۀ روش ها و معادلات مختلف برای اِعمالکبیسه های گاهشماری هجری خورشیدی "، کوشیده است "روش های مختلف برایاعمال کبیسه های گاهشماری هجر ی خورشیدی" را "در منابع مختلف " ...
-
منابع و سرچشمه های اطلاعات روایی آل زبیر در صدر اسلام ( نحوه دریافت، انتقال و ارائۀ آن ها )
(دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقاتIslamic Azad University - Science and Research Branch, 2007-08-23)آل زبیر از جمله خاندان هایی اند که بعد از اسلام شهرت زیادی کسب کردند و در منابع اسلامی نیز نام «زبیر بن عَوّام » و خاندان او مکرر ذکر شده است . این امر به نقش آنان در امور نظامی، سیاسی و علمی صدر اسلام اشاره دارد . زبیر ...
-
نقد و بررسی کتاب فرهنگ و تمدن اسلامی نوشته علی اکبر ولایتی 1
(دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقاتIslamic Azad University - Science and Research Branch, 2007-08-23)کتاب فرهنگ و تمدن اسلامی نوشتۀ دکتر علی اکبر ولایتی که برای تدریس در مقطع کارشناسی تألیف شده است، به سبب گستردگی دامنۀ موضوع و عدم تخصّص کافی مؤلف در مباحث متعدّد و متنوع آن و اتّکا و اعتماد بسیار وی بر ماخذ دست دوم و ترجمۀ ...



