نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفنائیان, تاجبخشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:19:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:19:26Z
dc.date.available1399-07-09T04:19:26Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:19:26Z
dc.date.issued1995-03-21en_US
dc.date.issued1374-01-01fa_IR
dc.identifier.citationفنائیان, تاجبخش. (1374). کارگردان وهدایت بازیگر. هنرهای زیبا, 1(0)fa_IR
dc.identifier.urihttps://jhz.ut.ac.ir/article_15837.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/259144
dc.description.abstractبسیاری از نظریه پردازان معتبر تئاتر جهان بر این عقیده اندکه تئاتر بیش از هر چیز عبارت از بازی بازیگر است. این ادعا متکی بر استدلال قابل قبولی است ‘ مبنی بر اینک نمایش را می توان بدون دکور‘ بدون تنظیم نور‘ بدون لباسی طراحی شده و بدون گریم و بی نیاز از موسیقی اجرا کرد. اما نمی توان تئاتری را تصور نمود که در آن بازیگر نقش نداشته باشد. اگر این واقعیت را بپذیریم که جوهر نمایش همانا در بازی است ‘ باید بیندیشیم که کار اصلی کارگردان تئاتر چیست؟ آیا کار اصلی اومنحصر به ایجاد فضایی زیبا و دلنشین از طریق دکور‘ نور‘ وسایل صحنه‘ ترکیب صحنه ‘ موسیقی و... یا انتقال یک پیام کلی از طریق مجموعه این عناصر است؟ اگر چنین است آیا می توان نمایشی ترتیب داد که د رآن بازیگر نقش نداشته باشد؟ باید گفت که بی تردید حاصل چنین تلاشی هر چه باشد تئاتر نیست! پس تئاتر با بازیگر به وجود می آید .و مهمترین و اصلیترین وظیفه کارگردان د رتئاتر همانا هدایت بازیگراست.fa_IR
dc.format.extent284
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofهنرهای زیباfa_IR
dc.relation.ispartofHonar-ha-ye Zibaen_US
dc.titleکارگردان وهدایت بازیگرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue0


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد