نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorراودراد, دکتر اعظمfa_IR
dc.contributor.authorپور, کیارش همایونfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:18:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:18:51Z
dc.date.available1399-07-09T04:18:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:18:51Z
dc.date.issued2004-09-22en_US
dc.date.issued1383-07-01fa_IR
dc.identifier.citationراودراد, دکتر اعظم, پور, کیارش همایون. (1383). جامعه هنرمند و هنرمند جامعه : تحلیل جامعه شناختی آثار سینمایی بهرام بیضایی. هنرهای زیبا, 19(19)fa_IR
dc.identifier.urihttps://jhz.ut.ac.ir/article_10694.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258936
dc.description.abstractدر این مقاله آثار بلند سینمایی بهرام بیضایی با استفاده از رویکرد جامعه شناسی هنر و نشانه شناسی سینما مورد بررسی قرار گرفته است. ادعای اصلی مقاله مبتنی بر امکان پیدا کردن شناخت بهتری از جامعه و گروه های اجتماعی با مراجعه به آثار هنری است. این ادعا با نظریه های گلدمن و دووینیو در حوزه جامعه شناسی هنر توجیه شده است. با استفاده از نقد درون نگر معنای آثار ادراک شده سپس با به کارگیری نقد برون نگر و رویکرد جامعه شناسانه سعی شده است که رابطه میان فیلم و جامعه آشکار گردد. نتیجه کلی اینکه جامعه به تصویر کشیده شده توسط بیضایی جامعه ای است پر تنش و منفعت طلب که با روشنفکران خود میانه خوبی ندارد و او خود را در این جامعه همچون بیگانه ای مطرود می بیند. در این مقاله بیضایی به عنوان نماینده روشنفکران ملی گرای طبقه متوسط معرفی شده که در فیلم هایش جامعه را از دیدگاه این طبقه به تصویر کشیده معرفی تحلیل و نقد کرده است.fa_IR
dc.format.extent532
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس هنرهای زیبا_دانشگاه تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofهنرهای زیباfa_IR
dc.relation.ispartofHonar-ha-ye Zibaen_US
dc.subjectبیضاییfa_IR
dc.subjectجامعه شناسی هنرfa_IR
dc.subjectسینماfa_IR
dc.subjectنشانه شناسیfa_IR
dc.titleجامعه هنرمند و هنرمند جامعه : تحلیل جامعه شناختی آثار سینمایی بهرام بیضاییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume19
dc.citation.issue19


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد