نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهزادنیا, پویاfa_IR
dc.contributor.authorصنوبر, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, سید صمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:54Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:54Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.date.submitted2019-07-11en_US
dc.date.submitted1398-04-20fa_IR
dc.identifier.citationبهزادنیا, پویا, صنوبر, ناصر, حسینی, سید صمد. (1398). تاثیر برنامه‌های تشویقی صادرات بر عملکرد صادراتی: نقش جذابیت‌های بازارهای خارجی و قابلیت‌های صادراتی. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی, 2(3), 63-85.fa_IR
dc.identifier.issn2588-5057
dc.identifier.urihttps://jiba.tabrizu.ac.ir/article_9175.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258596
dc.description.abstractنظریه تجارت نوین که بر پایه نظریه نظریه رشد نوین توسعه یافته است، به تجارت بین‎الملل و رشد اقتصادی طی دهه‎های 1990 می‎پردازد و بر پیشرفت تکنولوژیکی و پیامدهای خارجی آن و نیز استفاده از دانش جدید به عنوان متغیر آشکار توجه دارد. برنامه‌های تشویق صادرات (EPP<sub>S</sub>) اطلاعات و دانش مدیران را در حوزه صادرات تکمیل می‌کند.  هدف از این تحقیق بررسی تاثیر برنامه‌های تشویقی صادرات بر عملکرد صادراتی شرکت‌های بازرگانی بین‌المللی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با نقش میانجی جذابیت‌های بازارهای خارجی و قابلیت‌های صادراتی شرکت است. با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی در دسترس تعداد 240 پرسشنامه از شرکت‌های بازرگانی فعال ایران جمع‌آوری گردیده و برای آزمون فرضیه‌های تحقیق و تحلیل داده‌ها از مدل سازی معادلات ساختاری SEM استفاده شد. نتایج داده‌های آماری و مدل‌سازی معادلات ساختاری نشان داد که برنامه‌های تشویقی صادرات بر عملکرد صادراتی شرکت تاثیر مستقیم ندارد و تاثیر آن از طریق ادراک جذابیت‌های بازارهای خارجی و همچنین توسعه قابلیت‌های صادراتی شرکت بر عملکرد صادراتی شرکت اتفاق می‌افتد. همچنین بررسی نتایج نشان می‌دهد که متغیر برنامه‌های تشویقی صادرات به صورت مستقیم و غیرمستقیم، 66 درصد از تغییرات متغیر عملکرد صادراتی را تبیین می‌کند که نشان دهنده اهمیت برنامه‌های تشویقی صادرات در رسیدن به عملکرد صادراتی برتر است. براساس نتایج این تحقیق، توصیه می‌شود در برنامه‌های مربوط به تشویق شرکت‌های بازرگانی به مباحث آموزشی بیش از پیش اهمیت داده شود. همچنین مدیران شرکت‌ها نیز بایستی توجه نمایند که عوامل ارتباطاتی به عنوان مهم‌ترین عامل در ایجاد قابلیت‌های صادراتی برای شرکت‌ها مطرح استfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of International Business Administrationen_US
dc.subjectبرنامه‌های تشویقی صادراتfa_IR
dc.subjectعملکرد صادراتیfa_IR
dc.subjectجذابیت‌های بازارهای خارجیfa_IR
dc.subjectقابلیت‌های صادراتیfa_IR
dc.subjectبازاریابی در مدیریت کسب و کار بین المللیfa_IR
dc.titleتاثیر برنامه‌های تشویقی صادرات بر عملکرد صادراتی: نقش جذابیت‌های بازارهای خارجی و قابلیت‌های صادراتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت دانشگاه تبریز، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت دانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage63
dc.citation.epage85
nlai.contributor.orcid0000-0002-6728-1500
nlai.contributor.orcid0000-0002-7354-0222


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد