نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمان خان, نیلوفرfa_IR
dc.contributor.authorهمدست, ملیحهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:17:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:17:53Z
dc.date.available1399-07-09T04:17:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:17:53Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-23en_US
dc.date.submitted1398-04-02fa_IR
dc.identifier.citationایمان خان, نیلوفر, همدست, ملیحه. (1398). توسعه عملکرد صادراتی محصولات فرهنگی (نمونه پژوهی: شرکت های صادر کننده نرم افزار فرهنگی). نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی, 2(3), 25-44.fa_IR
dc.identifier.issn2588-5057
dc.identifier.urihttps://jiba.tabrizu.ac.ir/article_9115.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258594
dc.description.abstractامروزه، تقویت صادرات غیرنفتی یکی از اهداف راهبردی کشور است که توجه ویژه به آن، رشد اقتصادی را به همراه دارد. از سوی دیگر یکی از راه‌های مهم و تاثیرگذار بر افزایش صادرات، بهبود عملکرد صادراتی شرکت‌های صادرکننده است. نظر به اهمیت موضوع، در این پژوهش، تأثیر اثربخشی بازاریابی، قابلیت‌های بازاریابی و بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادراتی مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش مدیران و کارشناسان 70 شرکت تولید و صادرات نرم‌افزار در شهر تهران بودند. با توجه به اینکه جامعه آماری در این پژوهش محدود بود، تعداد 410 پرسشنامه به صورت نمونه در دسترس در جامعه مذبور توزیع شد که از این تعداد براساس جدول کرجسی مورگان، 210 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و با استفاده از مدل معادلات ساختاری، فرضیه‌ها مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان دهنده آن است که با ارتقا سطح بازارگرایی صادرات در شرکت‌های صادرکننده نرم افزار فرهنکی، می‌توان بر بهبود اثربخشی بازاریابی، قابلیت‌های بازاریابی و عملکرد صادرات تأثیر گذاشت و همچنین با افزایش قابلیت‌های بازاریابی می‌توان بر افزایش اثزبخشی بازاریابی و عملکرد صادرات تأثیر گذاشت. از دیگر نتایج، تأثیر مثبت اثربخشی بازاریابی بر عملکرد صادرات می‌باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of International Business Administrationen_US
dc.subjectبازارگرایی صادراتfa_IR
dc.subjectاثربخشی بازاریابیfa_IR
dc.subjectقابلیت‌های بازاریابیfa_IR
dc.subjectعملکرد صادراتیfa_IR
dc.subjectمحصولات فرهنگیfa_IR
dc.titleتوسعه عملکرد صادراتی محصولات فرهنگی (نمونه پژوهی: شرکت های صادر کننده نرم افزار فرهنگی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، فیروزکوه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، فیروزکوه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage25
dc.citation.epage44


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد