نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورسلیمی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorهاشمیان, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorطباخیان, لیلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:16:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:16:39Z
dc.date.available1399-07-09T04:16:39Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:16:39Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-05en_US
dc.date.submitted1395-01-17fa_IR
dc.identifier.citationپورسلیمی, مجتبی, هاشمیان, مجتبی, طباخیان, لیلی. (1395). بررسی تأثیر جهان‎وطن‎گرایی بر نگرش نسبت به محصول داخلی به‎واسطۀ ملی‎گرایی مصرف‎کننده (از دید تئوری هویت اجتماعی). مدیریت بازرگانی, 8(4), 895-810. doi: 10.22059/jibm.2017.61300fa_IR
dc.identifier.issn2008-5907
dc.identifier.issn2423-5091
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2017.61300
dc.identifier.urihttps://jibm.ut.ac.ir/article_61300.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258206
dc.description.abstractپژوهش حاضر به‎دنبال بررسی تأثیرپذیری نگرش مصرف­کنندگان به محصولات داخلی، براساس برخی عوامل هویتی، از جمله جهان­وطن­گرایی و ملی­گرایی مصرف­کننده است. پژوهش پیش رو از دسته پژوهش‎های توصیفی ـ پیمایشی به‎شمار می‎رود و جامعۀ آماری آن، مصرف‎کنندگان محصولات داخلی مشهد است. تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران برای جامعۀ نامعلوم، 384 نفر به‎دست آمد که پس از توزیع، در نهایت 381 پرسشنامۀ قابل قبول با استفاده از نرم‎افزار Smart PLS تجزیه و تحلیل شد. نتایج به‎دست‎آمده نشان داد جهان‎وطن‎گرایی مصرف‎کنندگان مشهد بر ملی‎گرایی مصرفی آنها تأثیر منفی و معناداری می‎گذارد و ملی‎گرایی بر نگرش آنها نسبت به محصول داخلی اثر مثبت و معنادار دارد، اما جهان­وطن­گرایی مصرف­کنندگان به‎طور مستقیم تأثیری بر نگرش آنها نسبت به محصول داخلی ندارد.fa_IR
dc.format.extent324
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jibm.2017.61300
dc.subjectتئوری هویت اجتماعیfa_IR
dc.subjectجهان وطن گراییfa_IR
dc.subjectملی گراییfa_IR
dc.subjectنگرش نسبت به محصول داخلیfa_IR
dc.subject03. بازاریابی و مسائل بازار - مدیریت راهبردی و عملیاتی بازاریابیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر جهان‎وطن‎گرایی بر نگرش نسبت به محصول داخلی به‎واسطۀ ملی‎گرایی مصرف‎کننده (از دید تئوری هویت اجتماعی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناس‎ارشد مدیریت تحول، دانشکدۀ علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناس‎ارشد مدیریت اجرایی، دانشکدۀ علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage895
dc.citation.epage810


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد