تاثیر ابعاد فرهنگ از مدل شاین بر رفتار تودهوار در تصمیمگیری سرمایهگذاران در بورس اوراق بهادار تهران
(ندگان)پدیدآور
رجبی فرجاد, حاجیهمیرسپاسی, نیلوفرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی و شناسایی تاثیر ابعاد فرهنگی از مدل شاین بر رفتار توده وار در تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس می باشد . پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است، از نظر چگونگی گردآوری دادهها از دسته پژوهشهای توصیفی (غیرآزمایشی) و از شاخة مطالعات میدانی به شمار میرود. روش اجرای پژوهش نیز به صورت پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق حدود 4000 نفر از سرمایه گذاران میباشد که با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه 351 نفر انتخاب شده است . داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه و بر اساس طیف لیکرت گردآوری شد. روایی ابزار به کار رفته از طریق محتوا مورد تایید قرار گرفت و پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ محاسبه گردید. نتایج تحقیق نشان داد که ابعاد فرهنگی مختلف مدل شاین بر رفتار توده وار در تصمیم گیری سرمایه گذاران تاثیر دارد.
کلید واژگان
رفتار تودهواریابعاد فرهنگی شاین
تصمیمگیری سرمایه گذاران
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2019-09-231398-07-01
ناشر
انجمن مهندسی مالی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم انتظامی امیناستادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر (نویسنده مسئول)




