شناسایی و دسته بندی سیاست ها، راه کارها و برنامه های ارتقاء واحدهای صنعتی کوچک و متوسط: مورد مطالعه کشور ایران
(ندگان)پدیدآور
رودساز, حبیبرشوند, ضیاءحنفی زاده, محمدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
اهمیت توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه موجب شده است تا بسیاری از این کشورها، شکل گیری و تقویت صنایع کوچک و متوسط را در اولویت قرار داده و از آن به عنوان راهبردی اشتغال زا جهت بهبود توان رقابتی و افزایش صادرات ، بهره برداری نمایند. در ایران نیز به علت آنکه بیش از نود درصد واحدهای تولیدی را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند ضرورت توجه به این نوع صنایع از اولویت بالایی برخوردار است. در این مقاله برنامه های ارتقاء و رشد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در میان دوازده کشور جهان مورد بررسی قرار گرفته و در شش بعد دسته بندی شده است. سپس با نظر سنجی از بیش از 100 مدیر، کارشناس و خبره شهرک های صنعتی کشور، از میان عوامل شناسایی شده، برنامه های ارتقاء و عدم رشد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط کشور استخراج شده است. در این تحقیق مشخص شد که مهمترین مانع موفقیت واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از نظر خبرگان مانع شبکه ای و زنجیره ای می باشد.
کلید واژگان
واحدهای صنعتی کوچک و متوسطبرنامه ها
راه کارها
سیاست ها
ایران
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2011-09-231390-07-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، (مسئول مکاتبات)کارشناس ارشد گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
کارشناس ارشد، گروه مهندسی صنایع دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، تهران
شاپا
2251-80292476-602X




