• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت صنعتی
    • دوره 4, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات مدیریت صنعتی
    • دوره 4, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Hype cycle ابزاری جهت سرمایه گذاری و تعیین تکنولوژی های مناسب پذیرش از طریق تعیین میزان بلوغ تکنولوژی ها

    (ندگان)پدیدآور
    اعرابی, سید محمدشعاریان, پریناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    6.431 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تکنولوژی ها با رشد چشمگیری در حال پیدایش هستند و از آن جایی که دارای تفاوتهایی مانند دوره عمر کوتاه تر از سایر محصولات هستند ارزیابی و تصمیم گیری در خصوص آنها باید با استفاده از ابزارهای خاصی صورت گیرد. Hype cycle یک نمایش گرافیکی از بلوغ پذیرش و کاربرد تجاری تکنولوژی های خاص است. همچنین hype cycle نشان می دهد تکنولوژی ها در چه زمانی و چگونه فراتر از سر و صداها حرکت نموده و با توجه به کاربری ساده آن مورد قبول بسیاری قرار گرفته است. به عبارت دیگر hype cycle ابزاری برای ارزیابی تکنولوژی است. این نمودار با مشاهده تکنولوژی ها، بدون توجه به تفاوت های میان آنها بطور کلی از الگوی یکسانی پیروی می کند. با توجه به سر و صدای ایجاد شده و شاخص زمان دوره عمر تکنولوژی از فاز اشتیاق بی حد و مرز به فاز سرخوردگی و در انتها بهینه سازی مستمر و رسیدن به بلوغ تکنولوژی تقسیم شده است. فاز اشتیاق بی حد و مرز و سرخوردگی بطور عمومی توسط رسانه های عمومی از طریق ایجاد انتظارات غیر واقعی بوجود می آید. علاوه بر این از آنجایی که hype cycle دوره عمر تکنولوژی را به تصویر می کشد و همچنین نشان دهنده ریسک سرمایه گذاری در هر یک از مراحل بلوغ تکنولوژی است می توان از آن برای تعیین زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری استفاده نمود. در این مقاله ابعاد مختلف  hype cycle و کاربرد آن در رابطه با بلوغ تکنولوژی مورد بررسی قرار گرفته و همچنین میزان آمادگی کشور ایران در پذیرش تکنولوژی های نوین از طریق مقایسه کیفی و کمی شاخص های پذیرش تکنولوژی های نوین از طریق مقایسه کیفی و کمی شاخص های پذیرش تکنولوژی با کشور آمریکا به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان تکنولوژی نوین، بر مبنای جدول شماره 2، مورد بررسی قرار گرفته است.
    کلید واژگان
    تکنولوژی
    مدیریت تکنولوژی
    پذیرش تکنولوژی
    بلوغ تکنولوژی

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2006-03-21
    1385-01-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba'i University
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
    کارشناس ارشد مدیریت اجرایی

    شاپا
    2251-8029
    2476-602X
    URI
    http://jims.atu.ac.ir/article_4398.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254897

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب