بررسی ارتباط بین فرایندهای مدیریت دانش و اثر بخشی مدیریت دانش
(ندگان)پدیدآور
خوش سیما, غلامرضاابراهیمی نژاد, مهدیفلاح لاجیمی, حمیدرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این تحقیق، در ابتدا با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی شاخص های فرایندهای مدیریت دانش مورد بررسی قرار گرفته، سپس به اندازه گیری فرایندهای مدیریت دانش از دیدگاه نوناکا و اثر بخشی مدیریت دانش پرداخته شد. سپس ارتباط بین فرایندهای مدیریت دانش و اثر بخشی مدیریت دانش با استفاده از رگرسیون گام به گام و همبستگی تفکیکی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان داد که در دانشگاه های سطح شهر رفسنجان فرایندهای درونی سازی، برونی سازی، و اجتماعی سازی انجام می گیرد و فرایندهای درونی سازی، برونی سازی، و ترکیب در اثر بخشی مدیریت دانش موثر می باشد.
کلید واژگان
درونی سازیبرونی سازی
اجتماعی سازی
ترکیب
اثر بخشی
مدیریت دانش
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2005-09-231384-07-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه ولی عصر رفسنجاناستادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه ولی عصر رفسنجان
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2251-80292476-602X




