سازمان های مجازی: سازمان های عصر اطلاعات
(ندگان)پدیدآور
فیضی, کامرانمقدسی, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پیدایش و ظهور سازمان های مجازی را معلول شیوه های جدید رقابت می دانند. شیوه ای که در آن رقبای پیشین ائتلافاتی را برای تسخیر، بهره برداری و هدایت بازار تشکیل می دهند. سازمان مجازی را شبکه موقتی از واحدها سازمان های مستقل دانسته اند که از چندین شریک تجاری که هزینه ها و منابع را برای تولید یک محصول یا خدمت بین یکدیگر تقسیم می کنند، تشکیل شده است. این واحدها و سازمان های کوچک و معمولا منفک به کمک فناوری اطلاعات با یکدیگر پیوند می خورند و به طور خاصی توسط آن پشتیبانی می شوند. به طوریکه ایجاد، راه اندازی و مدیریت یک سازمان مجازی به شدت به فناوری اطلاعات متکی است.
در مقاله پیش رو به مواردی همچون رشد روند مجازی سازی در سازمان ها، تعاریف و ویژگی های مهم سازمان های مجازی، اداره مجازی و انواع آن، همکاری مجازی، الگوهای ساختاری سازمان مجازی همچون شبکه تار عنکبوتی و جزایر مرتبط، عمده ترین مزایا و معایب این سازمان ها، تاثیر و نقش فناوری اطلاعات در روند مجازی سازی، راه های پشتیبانی آن از سازمان های مجازی و بلاخره مواردی از این پشتیبانی در چند شرکت بزرگ دنیا در عصر اطلاعات اشاره شده است.
کلید واژگان
سازمان مجازیفناوری اطلاعات
اداره مجازی
همکاری مجازی
مدیریت اطلاعات
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2003-09-231382-07-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطباییدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2251-80292476-602X




