زمان بندی کلاس های درس با استفاده از برنامه ریزی عدد صحیح
(ندگان)پدیدآور
اسماعیلیان, مجیدعبدالهی, سیده مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمان بندی کلاس های درس یکی از شاخه های مهم مسااله هاای عماممی زماان بنادی اساتم مسااله زماان بنادیدرس ها، به عنمان یک گام از فرایند برنامه ریزی درسی در دانشگاه ها، از جمله چالش هایی است که برنامه ریزانحمزه آممزش با آن مماجه هستندم مساله عبارت است از تخصاص درس هاای دانشاگاهی باه دوره هاای زماانیخاص در طمل هفته برای یک نصم سال تحصاصلی باه طامری کاه محادودیت هاای معصنای ار اا گردنادم در ایاپژوهش، دو مدل برنامه ریزی خطی 1 4 عدد صحصح برای مساله زمان بندی کلاس های درسی ارائه شده اساتم -چند مساله نممنه با استفاده از هر دو مدل، مدلسازی و با نارم افازار GAMS حا و نتصهاه هاای بدسات آماده)تعداد متغصرها و زمان ح ( مقایسه و تحلص شده اندم مقایسه نتصههها نشان می دهد که مادل دوم، تماناایی مادل -سازی مسالههای با اندازه هاای بازرر را داشاته و از پصگصادگی انادازه و محاساباتی کمتاری برخامردار اساتمبنابر ای ، ای مدل برای زمان بندی بهصنه درس های یاک ناصم ساال تحصاصلی در دانشاکده ااتصااد و علامم اداریدانشگاه اصفهان استفاده شده و نتصهههای آن شام جداول زمانبندی دروس اسااتصد، گاروه هاای دانشاهمیان،کلاسهای درس و روزهای هفته ارائه گردیده استم
کلید واژگان
مساله زمان بندی درس های دانشگاهیبرنامه ریزی خطی عدد صحیح
بهینه سازی
شماره نشریه
41تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت ، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهاندانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی
شاپا
2251-80292476-602X




