چارچوبی برای تصمیم برون سپاری راهبردی
(ندگان)پدیدآور
الفت, لعیابراتی, مسعودولدی, محمد رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تصمیم گیری در مورد برون سپاری بخشی از زنجیره ارزش سازمان، یکی ازمهمترین تصمیماتی است که شرکت های کنونی با آن مواجهند. تحقیقات نشانمی دهد که این تصمیم به ندرت در یک چشم انداز کاملاً راهبردی اتفاق می افتد وبیشتر شرکت ها صرفاً در جستجوی کاهش هزینه های کوتاه مدت هستند. با اینوجود، مطالعات اندکی بویژه در داخل کشور در خصوص چگونگی اخذ صحیحتصمیم برون سپاری انجام شده است. در این مقاله، چارچوبی شامل 5 معیار تصمیم،03 سناریو و 8 راهبرد ارائه شده است که بر آن اساس می توان در مورد انتخابراهبرد مناسب تامین عناصر زنجیره ارزش یک شرکت تولیدی تصمیم گیری نمود.
این چارچوب، برای 00 مجموعه تولیدی بدنه خودرو سمند مورد استفاده قرار گرفتهبرای 62 » توسعه تامین کنندگان و برون سپاری « و نتیجه ی حاصل، بیانگر راهبردبرون سپاری « ، برای 5 مجموعه » تامین داخلی و توسعه تامین کنندگان « ، مجموعههر کدام برای یک مجموعه، بوده است. » ایجاد واحد مستقل ضمیمه « و » بخش
کلید واژگان
برون سپاریتامین داخلی
زنجیره ارزش
تصمیمگیری
راهبرد
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba'i University
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطباییدانشجوی دکتری مدیریت تولید و عملیات دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناس برنامه ریزی استراتژیک ایران خودرو
شاپا
2251-80292476-602X




