نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدرخشان, نوشینfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorشاکری, رقیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:06:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:06:35Z
dc.date.available1399-07-09T04:06:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:06:35Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-01-28en_US
dc.date.submitted1398-11-08fa_IR
dc.identifier.citationدرخشان, نوشین, رضایی, اکبر, شاکری, رقیه. (1399). بررسی اثربخشی نرم‌افزار آموزشی میشا و کوشا بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی و خلاقیت دانش‌آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر سنندج. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 13(50), 113-132. doi: 10.30495/jinev.2020.1891121.2105fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30495/jinev.2020.1891121.2105
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_675611.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254693
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی استفاده از نرم‌افزار آموزشی میشا و کوشا بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی و میزان خلاقیت دانش‌آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر سنندج در سال تحصیلی 98-1397 انجام گرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده‌ها شبه آزمایشی می‌باشد. جامعه آماری، متشکل از کلیه دانش‌آموزان دختر مدارس دولتی پایه پنجم ابتدایی شهرستان سنندج 2935 نفر می‌باشد که از میان آنان 60 نفر به عنوان نمونه 30 نفر در گروه گواه و 30 نفر در گروه آزمایش با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. در گروه آزمایش، از آموزش نرم‌افزاری میشا و کوشا به مدت دو ماه و در گروه گواه از آموزش معمول کلاسی استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه خلاقیت دکتر عابدی (1372) و همچنین آزمون پیشرفت تحصیلی معلم ساخته (پیش‌آزمون-پس‌آزمون) استفاده گردید. داده‌ها با روش تحلیل کواریانس با استفاده از نرم‌افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردیدند. یافته‌های به دست آمده، نشان داد که بین میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش‌آموزان گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی دار وجود دارد. بنابراین می‌توان گفت: استفاده از نرم‌افزار آموزشی میشا و کوشا بر میزان خلاقیت (قابلیت سیالی، بسط، ابتکار و انعطاف‌پذیری و همچنین بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانش‌آموزان در سطح معناداری کمتر از 05/0 تأثیر مثبت دارد. در مجموع نتایج حاصل از پژوهش حاضر نشان می‌دهد که استفاده از نرم‌افزار آموزشی میشا و کوشا نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش‌آموزان دارد.fa_IR
dc.format.extent763
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30495/jinev.2020.1891121.2105
dc.subjectنرم‌افزار آموزشی میشا و کوشاfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزfa_IR
dc.titleبررسی اثربخشی نرم‌افزار آموزشی میشا و کوشا بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی و خلاقیت دانش‌آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر سنندجfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارگروه روان شناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیارگروه روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی‌ارشد روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور مرکز تبریز، دانشکده علوم انسانی، گروه روان‌شناسی، تبریز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue50
dc.citation.spage113
dc.citation.epage132


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد