| dc.contributor.author | اسماعیلپور, خلیل | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرزانه, اکرم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:06:26Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:06:26Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:06:26Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:06:26Z | |
| dc.date.issued | 2019-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-02-12 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-11-23 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اسماعیلپور, خلیل, فرزانه, اکرم. (1397). پیشبینی سازگاری عاطفی و تحصیلی دانشآموزان بر اساس ابعاد کارکردی خانواده. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 11(44), 103-118. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_663431.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254645 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، پیشبینی سازگاری عاطفی و سازگاری تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی بر اساس ابعاد کارکردی خانوادهبود. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را کلیه دانشآموزان دختر و پسر دبیرستانی شهر تبریز تشکیل میداد که در سال تحصیلی 1396-1395 در مدارس دوره دوم متوسطه شهر تبریز مشغول به تحصیل بودند. بدین منظور نمونهای به تعداد 256 نفر از بین دانشآموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه با استفاده از روش نمونهگیری چندمرحلهای انتخاب شد. برای اندازهگیری متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامه سازگاری دانشآموزان دبیرستانی سینگ و سینها (AISS) و پرسشنامه ارزیابی انسجام و انعطافپذیری خانواده اولسون ((FACES-IV استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل آماری دادههای پژوهش از روشهای ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که انسجام خانوادگی میتواند به خوبی سازگاری عاطفی را پیشبینی کند، اما سازگاری آموزشی از طریق رضایت نوجوان از خانواده پیشبینی میشود. براساس یافتههای این پژوهش، نقش متمایز ابعاد کارکردی خانواده در سازگاری عاطفی و سازگاری تحصیلی دانشآموزان مشخص شد. لذا ضروری است مشاوران خانواده و مشاوران مدارس در مشاوره با دانشآموزان و برای کمک به سازگاری تحصیلی و عاطفی آنها به ابعاد کارکردی خانواده توجه داشته باشند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 268 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.subject | سازگاری عاطفی | fa_IR |
| dc.subject | سازگاری تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | کارکرد خانواده | fa_IR |
| dc.subject | انسجام خانوادگی | fa_IR |
| dc.subject | انعطافپذیری خانواده | fa_IR |
| dc.title | پیشبینی سازگاری عاطفی و تحصیلی دانشآموزان بر اساس ابعاد کارکردی خانواده | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار روانشناسی، گروه روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد رشته مشاوره. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 44 | |
| dc.citation.spage | 103 | |
| dc.citation.epage | 118 | |