| dc.contributor.author | عبدی, رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:06:19Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:06:19Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:06:19Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:06:19Z | |
| dc.date.issued | 2017-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-07-20 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-04-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عبدی, رضا. (1396). نقش میانجی جهتگیری اهداف پیشرفت در رابطه بین کمالگرایی و عملکرد تحصیلی. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 10(39), 53-68. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_533374.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254603 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی جهتگیری اهداف پیشرفت در رابطه بین کمالگرایی و عملکرد تحصیلی در بین دانشجویان بود. بدین منظور 240 دانشجوی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به صورت تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب شده و ابزارهای پژوهش را تکمیل کردند، اما با توجه به ناقص بودن پرسشنامه 6 نفر، تحلیلها بر روی 234 نفر انجام گرفت. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس کمالگرایی هیل، پرسشنامه جهتگیری اهداف (AGQ) بود. یافتهها نشان داد کمالگرایی مثبت تأثیر نیرومند معنیداری بر جهتگیری اهداف تسلط-گرایش، عملکرد-گرایش و عملکرد-اجتناب و کمالگرایی منفی تأثیر مثبت معنیداری بر جهتگیری عملکرد-گرایش و عملکرد-اجتناب دارد؛ همچنین کمالگرایی مثبت تأثیر مثبتی بر عملکرد تحصیلی دارد. علاوه براین جهتگیری هدف تسلط-اجتناب و عملکرد-اجتناب تأثیر معنیدار منفی بر عملکرد تحصیلی دارند. در نهایت یافتهها نشان داد که جهتگیری هدف عملکرد-اجتناب در رابطه بین کمالگرایی مثبت و عملکرد تحصیلی نقش میانجی داشته و موجب کاهش تأثیر مثبت کمالگرایی مثبت بر عملکرد تحصیلی میشود. همچنین جهتگیری عملکرد اجتناب در رابطه کمالگرایی منفی و عملکرد تحصیلی نقش میانجی داشته و موجب شده است که ضریب تأثیر کل منفی باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 361 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.subject | اهداف پیشرفت | fa_IR |
| dc.subject | کمالگرایی | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد تحصیلی | fa_IR |
| dc.title | نقش میانجی جهتگیری اهداف پیشرفت در رابطه بین کمالگرایی و عملکرد تحصیلی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی. دانشگاه شهید مدنی آذربایجان.تبریز. ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 39 | |
| dc.citation.spage | 53 | |
| dc.citation.epage | 68 | |