نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:06:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:06:19Z
dc.date.available1399-07-09T04:06:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:06:19Z
dc.date.issued2017-12-22en_US
dc.date.issued1396-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-07-20en_US
dc.date.submitted1395-04-30fa_IR
dc.identifier.citationعبدی, رضا. (1396). نقش میانجی جهت‌گیری اهداف پیشرفت در رابطه بین کمال‌گرایی و عملکرد تحصیلی. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 10(39), 53-68.fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_533374.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254603
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی جهت‌گیری اهداف پیشرفت در رابطه بین کمال­گرایی و عملکرد تحصیلی در بین دانشجویان بود. بدین منظور 240 دانشجوی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به صورت تصادفی خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب شده و ابزارهای پژوهش را تکمیل کردند، اما با توجه به ناقص بودن پرسشنامه 6 نفر، تحلیل­ها بر روی 234 نفر انجام گرفت. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس کمال‌گرایی هیل، پرسشنامه جهت‌گیری اهداف (AGQ) بود. یافته‌ها نشان داد کمال­گرایی مثبت تأثیر نیرومند معنی‌داری بر جهت­گیری اهداف تسلط-گرایش، عملکرد-گرایش و عملکرد-اجتناب و کمال­گرایی منفی تأثیر مثبت معنی‌داری بر جهت‌گیری عملکرد-گرایش و عملکرد-اجتناب دارد؛ همچنین کمال­گرایی مثبت تأثیر مثبتی بر عملکرد تحصیلی دارد. علاوه براین جهت­گیری هدف تسلط-اجتناب و عملکرد-اجتناب تأثیر معنی‌دار منفی بر عملکرد تحصیلی دارند. در نهایت یافته­ها نشان داد که جهت­گیری هدف عملکرد-اجتناب در رابطه بین کمال­گرایی مثبت و عملکرد تحصیلی نقش میانجی داشته و موجب کاهش تأثیر مثبت کمال­گرایی مثبت بر عملکرد تحصیلی می­شود. همچنین جهت‌گیری عملکرد اجتناب در رابطه کمال­گرایی منفی و عملکرد تحصیلی نقش میانجی داشته و موجب شده است که ضریب تأثیر کل منفی باشد.fa_IR
dc.format.extent361
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.subjectاهداف پیشرفتfa_IR
dc.subjectکمال‌گراییfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.titleنقش میانجی جهت‌گیری اهداف پیشرفت در رابطه بین کمال‌گرایی و عملکرد تحصیلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی. دانشگاه شهید مدنی آذربایجان.تبریز. ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue39
dc.citation.spage53
dc.citation.epage68


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد