نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمودی, فیروزfa_IR
dc.contributor.authorعبدالله‌زاده, محمدتقیfa_IR
dc.contributor.authorمنصورزاده, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:06:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:06:12Z
dc.date.available1399-07-09T04:06:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:06:12Z
dc.date.issued2016-06-21en_US
dc.date.issued1395-04-01fa_IR
dc.date.submitted2015-10-07en_US
dc.date.submitted1394-07-15fa_IR
dc.identifier.citationمحمودی, فیروز, عبدالله‌زاده, محمدتقی, منصورزاده, محمد. (1395). کاربرد ارزشیابی فرایندی در مدارس ابتدایی (مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه ممقان). نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 9(34), 51-62.fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_523160.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254563
dc.description.abstract<span class="CharAttribute13"><span lang="AR-SA" dir="RTL">هدف پژوهش حاضر</span></span><span lang="AR-SA" dir="RTL">بررسی میزان آشنایی و رابطه‌ی آن با کاربرد ارزشیابی فرایندی در بین معلمان دوره ابتدایی شهرستان ممقان</span><span class="CharAttribute13"><span lang="AR-SA" dir="RTL"> است تا مشخص شود معلمان تا چه اندازه با ارزشیابی فرایندی آشنایی دارند و از آن در کلاس درس خود استفاده می‌کنند. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بوده و شامل کلیه‌ی معلمان مدارس ابتدایی منطقه‌ی ممقان در سال تحصیلی 93-1392 به تعداد 180 جهت بررسی انتخاب شدند که از این تعداد 127 نفر به پرسشنامه­ها پاسخ دادند. ابزار گردآوری داده‌های پژوهش دو پرسشنامه‌ی محقق‌ساخته است که پایایی پرسشنامه اول از طریق آلفای کرونباخ 92/0 و پرسشنامه دوم از طریق روش دو نیمه کردن 83/0 محاسبه شد. نتایج پژوهش نشان داد معلمان از ارزشیابی فرایندی و ابزارهای آن شناخت کمتری دارند، اکثر معلمان از مفاهیم، فرآیندها، روش‌ها و ویژگی‌های ارزشیابی فرایندی آگاهی لازم را ندارند. معلمان نسبت به ارزشیابی فرایندی دیدگاهی مثبت دارند و در کلاس‌های درس خود استفاده می‌کنند، اما سابقه و مدرک آنها با میزان شناخت از این نوع ارزشیابی و به کارگیری آن ارتباط معنی­داری ندارد</span></span>fa_IR
dc.format.extent148
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.subjectارزشیابی فرایندیfa_IR
dc.subjectمعلمان ابتداییfa_IR
dc.subjectارزشیابی کلاس درسfa_IR
dc.subjectارزشیابی تکوینیfa_IR
dc.titleکاربرد ارزشیابی فرایندی در مدارس ابتدایی (مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه ممقان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز،fa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته برنامه‌ریزی درسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته برنامه‌ریزی درسیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue34
dc.citation.spage51
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد