| dc.contributor.author | محمودی, فیروز | fa_IR |
| dc.contributor.author | عبداللهزاده, محمدتقی | fa_IR |
| dc.contributor.author | منصورزاده, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:06:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:06:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:06:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:06:12Z | |
| dc.date.issued | 2016-06-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-10-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-07-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمودی, فیروز, عبداللهزاده, محمدتقی, منصورزاده, محمد. (1395). کاربرد ارزشیابی فرایندی در مدارس ابتدایی (مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه ممقان). نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 9(34), 51-62. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_523160.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254563 | |
| dc.description.abstract | <span class="CharAttribute13"><span lang="AR-SA" dir="RTL">هدف پژوهش حاضر</span></span><span lang="AR-SA" dir="RTL">بررسی میزان آشنایی و رابطهی آن با کاربرد ارزشیابی فرایندی در بین معلمان دوره ابتدایی شهرستان ممقان</span><span class="CharAttribute13"><span lang="AR-SA" dir="RTL"> است تا مشخص شود معلمان تا چه اندازه با ارزشیابی فرایندی آشنایی دارند و از آن در کلاس درس خود استفاده میکنند. این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بوده و شامل کلیهی معلمان مدارس ابتدایی منطقهی ممقان در سال تحصیلی 93-1392 به تعداد 180 جهت بررسی انتخاب شدند که از این تعداد 127 نفر به پرسشنامهها پاسخ دادند. ابزار گردآوری دادههای پژوهش دو پرسشنامهی محققساخته است که پایایی پرسشنامه اول از طریق آلفای کرونباخ 92/0 و پرسشنامه دوم از طریق روش دو نیمه کردن 83/0 محاسبه شد. نتایج پژوهش نشان داد معلمان از ارزشیابی فرایندی و ابزارهای آن شناخت کمتری دارند، اکثر معلمان از مفاهیم، فرآیندها، روشها و ویژگیهای ارزشیابی فرایندی آگاهی لازم را ندارند. معلمان نسبت به ارزشیابی فرایندی دیدگاهی مثبت دارند و در کلاسهای درس خود استفاده میکنند، اما سابقه و مدرک آنها با میزان شناخت از این نوع ارزشیابی و به کارگیری آن ارتباط معنیداری ندارد</span></span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 148 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.subject | ارزشیابی فرایندی | fa_IR |
| dc.subject | معلمان ابتدایی | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی کلاس درس | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی تکوینی | fa_IR |
| dc.title | کاربرد ارزشیابی فرایندی در مدارس ابتدایی (مطالعه موردی آموزش و پرورش منطقه ممقان) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز، | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته برنامهریزی درسی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته برنامهریزی درسی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 34 | |
| dc.citation.spage | 51 | |
| dc.citation.epage | 62 | |