بررسی عوامل مرتبط در بکارگیری سیستم یادگیری الکترونیکی با تأکید بر بهبود تعامل میان استادان و دانشجویان بر مبنای مؤلفههای فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای آزاد اسلامی آذربایجانشرقی
(ندگان)پدیدآور
باقرزاده, مجیدآذرکسب, اصغرباقری, داودنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین، عوامل مرتبط بر بکارگیری سیستم یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجانشرقی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش اساتید و دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجانشرقی میباشند که طبق جدول استاندارد «کرجسی و مورگان» نمونه آماری پژوهش 356 نفر انتخاب گردید. روش نمونهگیری طبقهای تصادفی و ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته میباشد. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار و واریانس) و آمار استنباطی (تحلیل رگرسیون و آزمون ضریب همبستگی) استفاده گردید و نتایج این پژوهش با توجه به تحلیل استنباطی دادهها نشان میدهد، عوامل مربوطه (تعامل استاد و دانشجو، عوامل فرهنگی و اجتماعی (ویژگی فردگرایی فرهنگ ایرانی - عدم تسلط دانشجویان به زبان انگلیسی- گرایش اساتید و دانشجویان به روشهای سنتی- زیرساختارهای الکترونیکی در یادگیری الکترونیکی) رابطه مثبتی در بکارگیری سیستم یادگیری الکترونیکی دارند و رابطه معنیداری  نیز مشاهده میگردد. لذا میتوان نتیجه گرفت که فراهم کردن زیرساختهای لازم و بسترهای فرهنگی و اجتماعی مناسب و ایجاد تعامل مناسب میان اساتید و دانشجویان میتوان نسبت به ایجاد و بکارگیری سیستم یادگیری الکترونیکی اقدام نمود.
کلید واژگان
یادگیری الکترونیکیتعامل
مولفه های فرهنگی و اجتماعی
شماره نشریه
15تاریخ نشر
2011-11-221390-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایران.مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس، سلماس، ایران.
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز.
شاپا
2345-62992476-5627




