| dc.contributor.author | نورآبادی, سولماز | fa_IR |
| dc.contributor.author | احمدی, پروین | fa_IR |
| dc.contributor.author | دبیریاصفهانی, عذرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | فراستخواه, مقصود | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:05:52Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:05:52Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:05:52Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:05:52Z | |
| dc.date.issued | 2014-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-09-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-06-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نورآبادی, سولماز, احمدی, پروین, دبیریاصفهانی, عذرا, فراستخواه, مقصود. (1393). ضرورت و امکان تغییر برنامه درسی مصوّب نظام آموزش عالی ایران به برنامه درسی تلفیقی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی، دوره کارشناسی). نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 7(25), 101-122. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_519765.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254456 | |
| dc.description.abstract | تحولات فزاینده در ابعاد گوناگون جامعه و گسترش علوم و دانش بشری؛ نیاز به بازنگری و تغییر در برنامههای درسی را ضروری مینماید.این ضرورت بیش از پیش در نظام آموزش عالی احساس میشود. این پژوهش در پی آن است که ضرورت و امکان استفاده از برنامه درسی تلفیقی در نظام آموزش عالی بخصوص رشته علومتربیتی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی) را با استفاده از روش توصیفی– پیمایشی مورد بررسی قرار دهد. جامعه آماری انتخاب شده شامل استادان و دانشجویان مقطع کارشناسی گرایش مدیریت آموزشی دانشگاههای دولتی شهر تهران میباشد. یافتههای بدست آمده، با ضریب اطمینان 99% نشاندهنده نارضایتی استادان و دانشجویان گرایش مدیریت آموزشی از برنامه درسی فعلی از یکسو و حمایت ایشان از برنامه درسی تلفیقی، از سوی دیگر میباشد. در نهایت با استناد به یافتههای تحقیق چنین نتیجهگیری میشود که: عدم کارایی برنامه درسی کنونی در نظام آموزش عالی اثبات و ضرورت تغییر این برنامه درسی احساس شده و در نهایت امکان این تغییر و تحول در برنامه درسی و حرکت به سمت تلفیق وجود دارد. <br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 265 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.subject | برنامه درسی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش عالی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی تلفیقی | fa_IR |
| dc.subject | تلفیق در نظام آموزش عالی | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.title | ضرورت و امکان تغییر برنامه درسی مصوّب نظام آموزش عالی ایران به برنامه درسی تلفیقی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی، دوره کارشناسی) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکترای برنامهریزی درسی دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم تهران). نویسنده مسئول | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه الزهرا (س). | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه الزهرا (س). | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 25 | |
| dc.citation.spage | 101 | |
| dc.citation.epage | 122 | |