نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنورآبادی, سولمازfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, پروینfa_IR
dc.contributor.authorدبیری‌اصفهانی, عذراfa_IR
dc.contributor.authorفراستخواه, مقصودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:05:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:05:52Z
dc.date.available1399-07-09T04:05:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:05:52Z
dc.date.issued2014-05-22en_US
dc.date.issued1393-03-01fa_IR
dc.date.submitted2012-09-05en_US
dc.date.submitted1391-06-15fa_IR
dc.identifier.citationنورآبادی, سولماز, احمدی, پروین, دبیری‌اصفهانی, عذرا, فراستخواه, مقصود. (1393). ضرورت و امکان تغییر برنامه درسی مصوّب نظام آموزش عالی ایران به برنامه درسی تلفیقی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی، دوره کارشناسی). نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 7(25), 101-122.fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_519765.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254456
dc.description.abstractتحولات فزاینده در ابعاد گوناگون جامعه و گسترش علوم و دانش بشری؛ نیاز به بازنگری و تغییر در برنامه­های درسی را ضروری می­نماید.این ضرورت بیش از پیش در نظام آموزش عالی احساس می­شود. این پژوهش در پی آن است که ضرورت و امکان استفاده از برنامه درسی تلفیقی در نظام آموزش عالی بخصوص رشته علوم‌تربیتی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی) را با استفاده از روش توصیفی– پیمایشی مورد بررسی قرار دهد. جامعه آماری انتخاب شده شامل استادان و دانشجویان مقطع کارشناسی گرایش مدیریت آموزشی دانشگاه­های دولتی شهر تهران می­باشد. یافته­های بدست آمده، با ضریب اطمینان 99% نشان­دهنده نارضایتی استادان و دانشجویان گرایش مدیریت آموزشی از برنامه درسی فعلی از یک­سو و حمایت ایشان از برنامه درسی تلفیقی، از سوی دیگر می­باشد. در نهایت با استناد به یافته­های تحقیق چنین نتیجه­گیری می­شود که: عدم کارایی برنامه درسی کنونی در نظام آموزش عالی اثبات و ضرورت تغییر این برنامه درسی احساس شده و در نهایت امکان این تغییر و تحول در برنامه درسی و حرکت به سمت تلفیق وجود دارد. <br />fa_IR
dc.format.extent265
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی تلفیقیfa_IR
dc.subjectتلفیق در نظام آموزش عالیfa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.titleضرورت و امکان تغییر برنامه درسی مصوّب نظام آموزش عالی ایران به برنامه درسی تلفیقی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی، دوره کارشناسی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای برنامه‌ریزی درسی دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم تهران). نویسنده مسئولfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه الزهرا (س).fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه الزهرا (س).fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی.fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue25
dc.citation.spage101
dc.citation.epage122


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد