ضرورت و امکان تغییر برنامه درسی مصوّب نظام آموزش عالی ایران به برنامه درسی تلفیقی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی، دوره کارشناسی)
(ندگان)پدیدآور
نورآبادی, سولمازاحمدی, پرویندبیریاصفهانی, عذرافراستخواه, مقصودنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحولات فزاینده در ابعاد گوناگون جامعه و گسترش علوم و دانش بشری؛ نیاز به بازنگری و تغییر در برنامههای درسی را ضروری مینماید.این ضرورت بیش از پیش در نظام آموزش عالی احساس میشود. این پژوهش در پی آن است که ضرورت و امکان استفاده از برنامه درسی تلفیقی در نظام آموزش عالی بخصوص رشته علومتربیتی (مطالعه موردی: گرایش مدیریت آموزشی) را با استفاده از روش توصیفی– پیمایشی مورد بررسی قرار دهد. جامعه آماری انتخاب شده شامل استادان و دانشجویان مقطع کارشناسی گرایش مدیریت آموزشی دانشگاههای دولتی شهر تهران میباشد. یافتههای بدست آمده، با ضریب اطمینان 99% نشاندهنده نارضایتی استادان و دانشجویان گرایش مدیریت آموزشی از برنامه درسی فعلی از یکسو و حمایت ایشان از برنامه درسی تلفیقی، از سوی دیگر میباشد. در نهایت با استناد به یافتههای تحقیق چنین نتیجهگیری میشود که: عدم کارایی برنامه درسی کنونی در نظام آموزش عالی اثبات و ضرورت تغییر این برنامه درسی احساس شده و در نهایت امکان این تغییر و تحول در برنامه درسی و حرکت به سمت تلفیق وجود دارد.
کلید واژگان
برنامه درسیآموزش عالی
برنامه درسی تلفیقی
تلفیق در نظام آموزش عالی
مدیریت آموزشی
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2014-05-221393-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دکترای برنامهریزی درسی دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم تهران). نویسنده مسئولدانشیار دانشگاه الزهرا (س).
دانشیار دانشگاه الزهرا (س).
عضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
شاپا
2345-62992476-5627




