| dc.contributor.author | غریبی, حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهاریزر, کیفسان | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:05:50Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:05:50Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:05:50Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:05:50Z | |
| dc.date.issued | 2016-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-08-12 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-05-21 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | غریبی, حسن, بهاریزر, کیفسان. (1394). اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب ریاضی دانشآموزان. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 8(32), 61-78. doi: jinev780 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6299 | |
| dc.identifier.issn | 2476-5627 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/jinev780 | |
| dc.identifier.uri | http://jinev.iaut.ac.ir/article_520770.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254445 | |
| dc.description.abstract | <span lang="FA" dir="RTL">هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش مهارت حل مسأله بر خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب ریاضی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول بود. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه مورد مطالعه دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول شهرستان سنندج بود. 30 نفر از دانشآموزان دارای اضطراب ریاضی بالا و خودتنظیمی تحصیلی پایین بهصورت تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب و بهصورت گمارش تصادفی دردو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه، تحت آموزش مهارت حل مسأله قرار گرفت، ابزارهای پژوهش پرسشنامه اضطراب ریاضی(کاظمی، 1390) و پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی (کانل و ریان، 1987) بود. نتایج تحلیل کوواریانس بیانگر این بود که پس از آموزش مهارت حل مسأله علایم اضطراب ریاضی در آزمودنیهای گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بطور معنیداری کاهش یافت (01/0 </span><span>p</span><span><</span><span lang="FA" dir="RTL">)، همچنین خودتنظیمی تحصیلی آزمودنیهای گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بطور معنیداری افزایش یافته است(01/0 </span><span>p</span><span><</span><span lang="FA" dir="RTL">). یافته ها نشان دادند که روش آموزش مهارت حل مسأله راهبردی کارآمد و سودمند در جهت کاهش اضطراب ریاضی و افزایش خودتنظیمی تحصیلی دانشآموزان هستند</span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 244 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | fa_IR |
| dc.publisher | Tbriz Branch, Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Instruction and Evaluation | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/jinev780 | |
| dc.subject | اضطراب ریاضی | fa_IR |
| dc.subject | خودتنظیمی تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | مهارت حل مسأله | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب ریاضی دانشآموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 32 | |
| dc.citation.spage | 61 | |
| dc.citation.epage | 78 | |