نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغریبی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorبهاری‌زر, کیفسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T04:05:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T04:05:50Z
dc.date.available1399-07-09T04:05:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T04:05:50Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-12en_US
dc.date.submitted1394-05-21fa_IR
dc.identifier.citationغریبی, حسن, بهاری‌زر, کیفسان. (1394). اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب ریاضی دانش‌آموزان. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه), 8(32), 61-78. doi: jinev780fa_IR
dc.identifier.issn2345-6299
dc.identifier.issn2476-5627
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/jinev780
dc.identifier.urihttp://jinev.iaut.ac.ir/article_520770.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/254445
dc.description.abstract<span lang="FA" dir="RTL">هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش مهارت حل مسأله بر خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب ریاضی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه اول بود. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه مورد مطالعه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهرستان سنندج بود. 30 نفر از دانش‌آموزان دارای اضطراب ریاضی بالا و خودتنظیمی تحصیلی پایین به­صورت تصادفی خوشه‌ای چند مرحله­ای انتخاب و به­صورت گمارش تصادفی دردو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه، تحت آموزش مهارت حل مسأله قرار گرفت، ابزارهای پژوهش پرسشنامه اضطراب ریاضی(کاظمی، 1390) و پرسشنامه خودتنظیمی تحصیلی (کانل و ریان، 1987) بود. نتایج تحلیل کوواریانس بیانگر این بود که پس از آموزش مهارت حل مسأله علایم اضطراب ریاضی در آزمودنی‌های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بطور معنی‌داری کاهش یافت (01/0 </span><span>p</span><span><</span><span lang="FA" dir="RTL">)، همچنین خودتنظیمی تحصیلی آزمودنی‌های گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بطور معنی‌داری افزایش یافته است(01/0 </span><span>p</span><span><</span><span lang="FA" dir="RTL">). یافته ها نشان دادند که روش آموزش مهارت حل مسأله راهبردی کارآمد و سودمند در جهت کاهش اضطراب ریاضی و افزایش خودتنظیمی تحصیلی دانش‌آموزان هستند</span>fa_IR
dc.format.extent244
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.publisherTbriz Branch, Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه)fa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Instruction and Evaluationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/jinev780
dc.subjectاضطراب ریاضیfa_IR
dc.subjectخودتنظیمی تحصیلیfa_IR
dc.subjectمهارت حل مسألهfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر خودتنظیمی تحصیلی و اضطراب ریاضی دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue32
dc.citation.spage61
dc.citation.epage78


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد