بررسی میزان آگاهی معلمان دوره ی ابتدایی از اصول تعلیم و تربیت به منظور ارائه الگوی مطلوب جهت ارتقای سطح آگاهی آنها از اصول تعلیم وتربیت در استان کردستان
(ندگان)پدیدآور
عبداللهی, فردینشریعتمداری, علینادری, عزت اللهنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش بررسی میزان آگاهی معلمان دوره ی ابتدایی از اصول تعلیم وتربیت به منظور ارائه ی الگویی مناسب جهت ارتقای سطح آگاهی آنها از اصول تعلیم وتربیت در استان کردستان می باشد.
روش انجام پژوهش روش زمینه ای  بوده وجامعه آماری شامل کلیه معلمان شاغل به تدریس در مدارس ابتدایی استان کردستان در سال تحصیلی 89-88  می باشد. نمونه آماری 370 نفر از معلمان است که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و تصادفی ساده انتخاب شدند. در این پژوهش از ابزار محقق ساخته شامل پرسشنامه (حاوی 40 سؤال چهار گزینه ای) استفاده شده است همچنین در این پرسشنامه از متغیرهایی مانند سطح تحصیلات، رشته تحصیلی وسابقه تدریس استفاد شده است.
عمده ترین یافته های این پژوهش این است که به طور کلی میزان آگاهی معلمان ابتدایی
از اصول تعلیم وتربیت پایین تر از متوسط بوده وبین میانگین نمره ها بر حسب متغیرهای سطح تحصیلات، رشته تحصیلی و سابقه تدریس تفاوت معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
: اصول تعلیم وتربیتمعلمان دوره ابتدایی
سطح آگاهی معلمان
الگوی ارتقای سطح آگاهی
شماره نشریه
9تاریخ نشر
2010-03-211389-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتاستاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات
شاپا
2345-62992476-5627




