بررسی کیفیت خدمات مراکزآموزش عالی تبریز با استفاده از مدلسروکوال و رتبهبندی مراکز با استفاده ازفرآیند تحلیل سلسلهمراتبی
(ندگان)پدیدآور
باقرزاده خواجه, مجیدباقرزاده, فاطمهنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این تحقیق تعیین میزان شکاف بین انتظارات و ادراکات دانشجویان در مراکزآموزشعالی تبریز (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، موسسه غیرانتفاعی الغدیر، موسسه غیرانتفاعی ارس، سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی) میباشد. بدین منظور پرسشنامه عمومی مقیاس سروکوال برای بخش خدمات آموزشعالی تطبیق داده شد و برای ارزیابی شکاف کیفیت خدمات استفادهگردید. ما برای تجزیهتحلیل دادهها از نرمافزار spss استفاده نمودیم. نتایج نشان میدهند مراکز آموزشعالی تبریز، نتوانستهاند انتظارات دانشجویان خود را برآورده سازند. کمترین میزان شکاف مربوط به بعد تضمین و بیشترین میزان شکاف مربوط به بعد همدلی میباشد. از نظر دانشجویان بعد همدلی و پاسخگوئی بیشترین اهمیت را دارند. همچنین نتایج حاصل از نرمافزار فرآیند تحلیل سلسلهمراتبیchoice)، (Expertنشان میدهد که سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی از نظر کیفیت خدمات در رتبه نخست قرار دارد.
کلید واژگان
کیفیت خدمات- کیفیت خدمات آموزشعالی- مدلسروکوال- فرآیند تحلیل سلسلهمراتبیشماره نشریه
8تاریخ نشر
2010-02-201388-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
شاپا
2345-62992476-5627




