| dc.contributor.author | دادستان, پریرخ | fa_IR |
| dc.contributor.author | وحیدی, لاله | fa_IR |
| dc.contributor.author | شقاقی, فرهاد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T04:03:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T04:03:48Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T04:03:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T04:03:48Z | |
| dc.date.issued | 2010-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-06-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-03-13 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دادستان, پریرخ, وحیدی, لاله, شقاقی, فرهاد. (1389). راهبردهای عملیات جمع در دانش آموزان اول ابتدایی: یک مطالعه تجربی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی, 7(26), 111-121. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-305X | |
| dc.identifier.issn | 2251-9955 | |
| dc.identifier.uri | http://jip.azad.ac.ir/article_512290.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253728 | |
| dc.description.abstract | در ایـن پژوهش، تأثیر آموزش بر پیشرفت سرعت و درستی راهبردهای عملیات جمع بررسی شد. هفتاد و یک دانشآموز پسر کلاس اول به صورت تصادفـی در دو گروه آزمایشی و کنتـرل قرار گرفتند و با فرم الف آزمون تفاوتهای فردی در انتخابهای راهبرد جمع (کرکمن و سیگلر، 1997) از نظر میانگین مدت زمان پاسخ و فراوانی پاسخهای درست ارزیابی شدند. گروه آزمایشی به مدت سه ماه (15 جلسه 45 دقیـقهای) در معرض آمـوزش راهبردهای بازیابـی و پشتیبانی در عملیات جمع قرار گرفتند. سپـس در هر دو گروه فرم ب آزمون اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس نشان داد که بـا استفاده از راهبرد پشتیبان، فراوانی پاسخهای درست گروه آزمایشی به گونـه معناداری افزایش یافت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 213 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | fa_IR |
| dc.subject | راهبردهای عملیات جمع | fa_IR |
| dc.subject | راهبرد بازیابی | fa_IR |
| dc.subject | راهبرد پشتیبان | fa_IR |
| dc.subject | مدت زمان و درستی اجرای راهبرد | fa_IR |
| dc.title | راهبردهای عملیات جمع در دانش آموزان اول ابتدایی: یک مطالعه تجربی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد روانشناسی عمومی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 26 | |
| dc.citation.spage | 111 | |
| dc.citation.epage | 121 | |