• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی
    • دوره 7, شماره 26
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی
    • دوره 7, شماره 26
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    راهبردهای عملیات جمع در دانش آموزان اول ابتدایی: یک مطالعه تجربی

    (ندگان)پدیدآور
    دادستان, پریرخوحیدی, لالهشقاقی, فرهاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    213.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در ایـن پژوهش، ‌تأثیر آموزش بر پیشرفت سرعت و درستی راهبردهای عملیات جمع بررسی شد. هفتاد و یک دانش‌آموز پسر کلاس اول به صورت تصادفـی در دو گروه آزمایشی و کنتـرل قرار گرفتند و با فرم الف آزمون تفاوتهای فردی در انتخابهای راهبرد جمع (کرکمن و سیگلر، 1997) از نظر میانگین مدت زمان پاسخ و فراوانی پاسخهای درست ارزیابی شدند. گروه آزمایشی به مدت سه ماه (15 جلسه 45 دقیـقه‌ای) در معرض آمـوزش راهبردهای بازیابـی و پشتیبانی در عملیات جمع قرار گرفتند. سپـس در هر دو گروه فرم ب آزمون اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس نشان داد که بـا استفاده از راهبرد پشتیبان، فراوانی پاسخهای درست گروه آزمایشی به گونـه معناداری افزایش یافت.
    کلید واژگان
    راهبردهای عملیات جمع
    راهبرد بازیابی
    راهبرد پشتیبان
    مدت زمان و درستی اجرای راهبرد

    شماره نشریه
    26
    تاریخ نشر
    2010-12-22
    1389-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
    کارشناس ارشد روان‌شناسی عمومی
    استادیار دانشگاه پیام نور

    شاپا
    1735-305X
    2251-9955
    URI
    http://jip.azad.ac.ir/article_512290.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/253728

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب