راهبردهای عملیات جمع در دانش آموزان اول ابتدایی: یک مطالعه تجربی
(ندگان)پدیدآور
دادستان, پریرخوحیدی, لالهشقاقی, فرهادنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در ایـن پژوهش، تأثیر آموزش بر پیشرفت سرعت و درستی راهبردهای عملیات جمع بررسی شد. هفتاد و یک دانشآموز پسر کلاس اول به صورت تصادفـی در دو گروه آزمایشی و کنتـرل قرار گرفتند و با فرم الف آزمون تفاوتهای فردی در انتخابهای راهبرد جمع (کرکمن و سیگلر، 1997) از نظر میانگین مدت زمان پاسخ و فراوانی پاسخهای درست ارزیابی شدند. گروه آزمایشی به مدت سه ماه (15 جلسه 45 دقیـقهای) در معرض آمـوزش راهبردهای بازیابـی و پشتیبانی در عملیات جمع قرار گرفتند. سپـس در هر دو گروه فرم ب آزمون اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس نشان داد که بـا استفاده از راهبرد پشتیبان، فراوانی پاسخهای درست گروه آزمایشی به گونـه معناداری افزایش یافت.
کلید واژگان
راهبردهای عملیات جمعراهبرد بازیابی
راهبرد پشتیبان
مدت زمان و درستی اجرای راهبرد
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2010-12-221389-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبسازمان پدید آورنده
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبکارشناس ارشد روانشناسی عمومی
استادیار دانشگاه پیام نور
شاپا
1735-305X2251-9955




